Wednesday, April 14, 2010

Angka-angka yang boleh dipercayai

Assalamualaikum.

Kira-kira 500 umat Islam berkumpul di depan kedutaan Sweden di ibu negara bagi menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan tiga akhbar Sweden yang didakwa menghina Nabi Muhammad hari ini. http://malaysiakini.com - 26 Mac 2010

KUALA LUMPUR, 26 Mac: Lebih 500 Pemuda PAS dan anggota badan bukan kerajaan (NGO) berkumpul di kedutaan Sweden hari ini bagi membantah tindakan tiga buah akhbar Sweden menyiarkan lukisan menghina Nabi Muhammad s.a.w. http://www.harakahdaily.net - 26 Mac 2010.

Pakatan Rakyat, malam semalam mengetengahkan bekas menteri undang-undang itu, secara rasmi sebagai calon dalam pilihanraya kecil Hulu Selangor menentang gergasi BN.Anwar mengumumkan perkara itu di hadapan 10,000 penyokong Pakatan Rakyat di Serendah, Hulu Selangor. http://malaysiakini.com - 14 April 2010.

Di sini saya tidak ragu-ragu untuk mempercayai angka 10,000 yang disebut oleh akhbar laman web Malaysiakini di atas ini. Ini kerana sebelum ini juga media alternatif ini memberikan angka yang sebenar walaupun ianya dikirakan sebagai angka yang rendah bagi Pas dan Pakatan Rakyat.

Ini berbeza dengan akhbar-akhbar yang menjadi haiwan politik Umno dan Barisan Nasional yang gemar meletakkan angka yang lebih tinggi daripada angka yang sebenar untuk parti pemerintah dan angka yang lebih rendah daripada angka yang sebenar untuk parti pembangkang.

posted by Lidah Penghunus @ 1:13 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter