Thursday, July 21, 2011

Demonstrasi olok-olok.

Assalamualaikum.

PDRM nilai kesan gas pemedih mata.
KUALA LUMPUR: Jawatankuasa Khas Polis Diraja Malaysia (PDRM) ditubuhkan untuk menyiasat dakwaan tindakan ganas polis ketika menangani perhimpunan 9 Julai lalu, akan mengadakan perhimpunan olok-olok di Jugra, Banting, hari ini, untuk menilai kesan penggunaan gas pemedih mata dan meriam pancutan air untuk mengawal sesuatu perhimpunan haram.
Difahamkan, jawatankuasa khas itu diketuai seorang pegawai kanan PDRM akan menjalankan kajian melalui lakonan semula perhimpunan haram berkenaan bagi mendapat gambaran sebenar kesannya terhadap orang awam.
Sumber memberitahu, anggota dan pegawai polis, termasuk Unit Simpanan Persekutuan (FRU) yang terbabit mengawal perhimpunan haram 9 Julai lalu itu akan terbabit dalam ‘perhimpunan olok-olok’ itu. Berita Harian – 21 Julai 2011.


Harap-harap tindakan yang dibuat masa perhimpunan olok-olok nanti samalah seperti tindakan polis terhadap peserta himpunan BERSIH 9 Julai yang lepas. Pastikan gas pemedih mata dan meriam air dibidik tepat ke peserta himpunan. Jangan lupa selitkan sekali aksi menendang dan memijak peserta demonstrasi. Akhir sekali pastikan ada pelakon demonstrasi olok-olok yang cedera. Di situ barulah PDRM akan tahu betapa azabnya kami yang ingin berhimpun secara aman ini.

posted by Lidah Penghunus @ 12:05 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter