Wednesday, July 13, 2011

Nak 'demonstrasi' aman di Facebook pun tak boleh!

Assalamualaikum.

Desak Najib letak jawatan di Facebook biadab.
KUALA LUMPUR: Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafei Apdal berkata kewujudan ‘fan page’ di laman sosial Facebook yang mendesak supaya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan adalah tindakan biadab dan tidak bertanggungjawab.
Katanya, tindakan berkenaan adalah antara usaha terbaru sesetengah pihak yang dipercayai didalangi oleh penyokong pakatan pembangkang supaya dapat mempengaruhi orang ramai agar percaya dengan propaganda bahawa rakyat kini sudah tidak lagi mempercayai kepimpinan Perdana Menteri.
“Ini hanya sebagai helah untuk mempengaruhi orang supaya percaya dengan propaganda yang didalangi pakatan pembangkang selepas usaha mereka untuk mencetuskan huru-hara menerusi perhimpunan haram Sabtu lalu, tidak berjaya. Berita Harian – 13 Julai 2011.


Kita nak buat demonstrasi aman di tempat awam mereka sekat atas alasan mengganggu ketenteraman awam. Bila kita beralah dan bersetuju untuk hanya berhimpun di stadium, mereka tidak benarkan atas alasan BERSIH ini tidak berdaftar.

Bila kita ajak rakyat menyatakan bantahan melalui laman social Facebook, mereka kata pula kita biadab. Sebelum ini pun sudah berapa kali pengamal media baru seperti blogger yang pro-Pakatan Rakyat diugut dengan akta-akta yang menyekat kebebasan bersuara. Sudahlah semua media perdana mereka kawal, kita tidak berpeluang untuk menjawab tuduhan mereka.

Bila masuk pilihanraya, pihak yang diamanahkan menguruskan pilihanraya iaitu SPR pula khianat yang menjadikan proses pilihanraya di negara ini tidak BERSIH. Habis tu apa lagi kita nak buat?

posted by Lidah Penghunus @ 12:17 PM   2 comments

2 Comments:

At 12:35 PM, Anonymous Anonymous said...

ini lagi sekor malaun dayak. dah org tak suka, suruh letak jawatan itupun tak boleh. macam aku menyampah tengok kau dan suruh kau letak jawatan apa masalahnya.

 
At 12:53 PM, Blogger Pija Madzlan said...

:) Org tu dok perasan dia punya kuasa, jadi ikut dia punya sukalah...hampagas!

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter