Tuesday, July 12, 2011

Menyanggah salakan anjing politik peliharaan BN!

Assalamualaikum.

SPR tak ikut telunjuk BERSIH
Pembaharuan proses pilihan raya tiada kaitan perhimpunan haram
KUALA LUMPUR: Sebarang pindaan atau pembaharuan dalam proses pilihan raya akan datang tiada kaitan dengan perhimpunan haram anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) dan pembangkang pada Sabtu lalu, kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof. Berita Harian - 12 Julai 2011.

Tak kisahlah sebab ikut telunjuk BERSIH atau tidak, yang penting yang rakyat mahu SPR laksanakan kelapan-lapan tuntutan BERSIH yang bertujuan untuk memulihkan pilihanraya itu. Jangan cakapa sahaja, mesti buat!


Tidak hormati kedaulatan.
BETONG 11 Julai – Tan Sri Muhyiddin Yassin mengecam penganjur perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) kerana membohongi Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin apabila tetap membawa penyokong ke jalanan.
Timbalan Perdana Menteri berkata, perbuatan itu amat serius kerana ia tidak menghormati kedaulatan Seri Paduka sebagai ketua negara yang telah memberikan titah nasihat dan ingatan supaya mereka tidak berbuat demikian. Utusan Malaysia - 12 Julai 2011.

Siapa sebenarnya yang tidak hormat Yang di-Pertuan Agong? BERSIH sudah akur dengan titah baginda agar tidak membuat tuntutan di jalanan dan bersedia untuk berhimpun di stadium. Tetapi malangnya ruang untuk berhimpun di Stadium Merdeka juga disekat oleh BN dengan pelbagai alasan dan dolak-dalik.

Walau bagaimanapun BERSIH tetap dengan pendirian mereka dan tidak kembali ke jalan raya apabila tetap mahu ke Stadium Merdeka. Oleh kerana pelbagai sekatan yang dikenakan oleh BN inilah yang memaksa perserta himpunan ke jalan raya. walaupun begitu ianya tetap dilakukan secara aman sehinggalah diserang dengan gas pemedih mata dan meriam air.


JMM anggap Pas singkatan kepada 'Pengikut Ambiga Sreenavasan'
KUALA LUMPUR 11 Julai - Pertubuhan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) hari ini menyifatkan singkatan bagi Parti Islam SeMalaysia (Pas) sepatutnya ditukar kepada 'Pengikut Ambiga Sreenavasan (PAS)'.

Yang Dipertua JMM, Azwanddin Hamzah berkata, singkatan itu sepatutnya digunakan kerana ketaksuban pemimpin tertinggi dan pengikut parti itu menyertai perhimpunan haram Bersih di ibu negara kelmarin.

"Kita boleh saksikan sendiri betapa taksubnya pemimpin tertinggi Pas dan pengikut parti pembangkang itu yang bersungguh-sungguh menyertai perhimpunan haram itu walaupun dilarang pihak berkuasa.

"Sehinggakan beberapa individu yang disenaraihitamkan daripada memasuki ibu negara seperti Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar sanggup melanggar perintah tersebut demi menyokong perhimpunan haram anjuran Ambiga," katanya dalam kenyataan kepada Utusan Malaysia hari ini.

PAS sudah lama menuntut sebuah pilihanraya yang bersih serta adil dan parti Islam ini juga bukan kali pertama terlibat dengan demonstrasi jalanan.
Usaha ini akan diteruskan oleh PAS walau tanpa Ambiga sekalipun kerana niat PAS untuk menuntut pemulihan demokrasi ini agar Islam itu dapat dibawa lebih banyak ke Dewan Rakyat.
BERSIH 2007 yang disertai oleh PAS dahulu pun bukannya dipimpin oleh Ambiga.

posted by Lidah Penghunus @ 1:06 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter