Thursday, June 30, 2011

BERSIH 2.0 - Kenapa SPR nak risau tentang tsunami politik pula?.

Assalamualaikum.

SPR: BERSIH alat Pakatan untuk tawan Putrajaya.
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini membidas Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) dan mendakwa perhimpunan anjurannya pada 9 Julai ini bertujuan membina momentum Pakatan Rakyat untuk menawan Putrajaya.
Menurut timbalan pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar, ini kerana pada perhimpunan pertama BERSIH pada 2007, ia berjaya menyebabkan tsunami politik pada pilihan raya umum 2008.
“Terdapat demonstrasi (pada 2007) dan hasilnya, momentum dibina dan pada pilihan raya 2008 (pembangkang) menang besar... sekarang spekulasi bahawa pilihan raya umum akan diadakan bila-bila masa dan sejarah akan berulang. http://malaysiakini.com - 30 Jun 2011.


Kenapa pula SPR hendak risau tentang tsunami politik yang melanda BN? Itu urusan antara parti-parti politik yang bertanding dalam pilihanraya. Parti yang berjaya ke Putrajaya juga tiada kena-mengena dengan SPR. Adakah SPR ini diwujudkan untuk mengekalkan kemenangan BN dalam pilihanraya? Sepatutnya apa yang SPR perlu fikirkan sekarang ini adalah bagaimana untuk menyediakan suatu pilihanraya yang adil dan bersih agar parti-parti politik dapat bertanding secara adil dan selesa.

posted by Lidah Penghunus @ 1:43 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter