Thursday, June 30, 2011

BERSIH 2.0 - Sabotaj terhadap himpunan 9 Julai.

Assalamualaikum.

Polis nasihatkan rakyat jauhi KL 9 Julai ini.
Orang ramai dinasihatkan supaya menjauhkan diri daripada Kuala Lumpur menjelang 9 Julai ini, kata pemangku Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh.
Menurut beliau dengan ibu negara pada hari berkenaan dijadikan lokasi bagi tiga perhimpunan besar, beliau menjangkakan kesesakan lalu lintas yang teruk.
“Sya ingin nasihatkan orang ramai supaya jauhkan diri dari Kuala Lumpur. Cuma untuk sehari. Pergilah mana-mana.
“Akan terdapat kesesakan lalu lintas,” katanya.
Namun, beliau enggan mengesahkan atau juga menafikan bahawa seluruh ibu negara akan lumpuh menjelang 9 Julai kerana perhimpunan berkenaan. http://www.malaysiakini.com - 29 Jun 2011.

Ini adalah antara usaha jahat kerajaan BN melalui haiwan politik mereka untuk sabotaj serta menimbulkan imej yang buruk kepada himpunan BERSIH 9 Julai nanti. Mereka nasihatkan orang ramai agar tidak ke Kuala Lumpur pada tarikh berkenaan dengan alasan akan berlaku kesesakan lalu lintas yang teruk.

Apabila orang ramai tidak ke Kuala Lumpur maka para peniaga tidak akan ada pelanggan dan disitulah mereka akan salahkan himpunan BERSIH 2.0 kerana menyebabkan kerugian kepada peniaga. Sedangkan kesesakan jalan raya ini juga puncanya adalah daripada sekatan jalan raya yang dibuat oleh polis.

posted by Lidah Penghunus @ 12:03 AM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter