Tuesday, June 21, 2011

Hairan mengapa Ibrahim Ali sukakan 'KOTOR'?

Assalamualaikum.

Kita hairan mengapa Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali ini bencikan sangat himpunan bagi menuntut pilihanraya adil atau BERSIH ini, sedangkan tuntutan-tuntutan BERSIH ini juga yang akan memudahkan kepada beliau untuk bertanding pilihanraya nanti.

Andaikata Datuk Ibrahim Ali bercadang untuk mempertahankan kerusi Pasir Mas pada PRU 13 kelak tidak mungkin beliau akan bertanding sebagai calon BN. Mungkin beliau akan meneruskan sebagai calon bebas dan disitulah pilihanraya mesti adil dan bersih untuk berhadapan dengan parti pemerintah iaitu Umno dan Barisan Nasional.

Tetapi tak tahulah jika selepas ini beliau sedia untuk dipergunakan oleh Umno dan Barisan Nasional untuk berhadapan dengan PAS kerana selama ini pun perjuangan PERKASA hanya menguntungkan Umno bukan untuk memperjuangkan Melayu Islam sangat.

Kalau Ibrahim Ali kata kononnya himpunan BERSIH rugikan peniaga Melayu. Kenaikan harga petrol dan tarif elektrik sebenarnya yang merugikan peniaga. Mana dia suara bantahan daripada PERKASA. Lagi pun tidak ada bukti bahawa himpunan BERSIH boleh bawa kepada huru-hara seterusnya merugikan peniaga sebalik kenyataan-kenyataan berbaur hasutan daripada Ibrahim Ali sebenarnya yang boleh mengundang keresahan rakyat.

posted by Lidah Penghunus @ 4:50 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter