Friday, May 27, 2011

Prihatinnya kerajaan BN.

Assalamualaikum.

Kekal harga bahan api bukti kerajaan prihatin.
Jumlah subsidi langsung tahun ini hampir RM20b
KEPUTUSAN mengekalkan harga petrol RON95, diesel dan petroleum gas cecair (LPG) kerana kerajaan amat prihatin terhadap beban yang ditanggung rakyat, walaupun terpaksa menanggung beban kewangan yang besar berikutan peningkatan jumlah subsidi, kata Datuk Seri Najib Razak. Perdana Menteri berkata, berikutan kenaikan harga minyak global, kerajaan terpaksa menanggung subsidi langsung hampir RM20 bilion tahun ini, sedangkan peruntukan sebenar hanya RM11 bilion. Berita Harian - 27 Mei 2011

K'jaan luluskan kenaikan tarif elektrik.
Majlis Ekonomi Negara (NEC) hari ini meluluskan kenaikan dalam tarif elektrik tetapi butirannya hanya akan diumumkan Isnin depan.
NEC yang bermesyuarat di Putrajaya hari ini dipengerusikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan dihadiri oleh beberapa anggota jemaah menteri.
Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Datuk Peter Chin dijadualkan mengadakan sidang media pada jam 4 petang Isnin bagi membuat pengumuman rasmi.
Sejak beberapa minggu lalu, anggota jemaah menteri berulang-kali mengingatkan rakyat supaya bersedia menghadapi kenaikan tarif elektrik dalam usaha. http://malaysiakini.com - 27 Mei 2011.


Kerajaan BN asyik kira beban kewangan mereka yang besar sahaja akibat pemberian subsidi. Sedangkan rakyat lebih merana dengan kenaikan harga ini. Perdana Menteri dan menteri-menteri tidak merasa semua itu. Berapa tinggi pun kenaikan harga barangan mereka tidak merasa terkesan.

posted by Lidah Penghunus @ 6:30 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter