Wednesday, June 22, 2011

Mashitah Ibrahim pula komen tentang BERSIH 2.0.

Assalamualaikum.

Sanggup ketepikan perjuangan Islam.
SHAH ALAM – Tindakan Pas menyokong penuh penganjuran Perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) walaupun mendapat tentangan pelbagai pihak membuktikan parti itu sanggup mengetepikan perjuangan Islam demi politik.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim (gambar) berkata, Pas sanggup menggadaikan prinsip keamanan dan kebajikan rakyat.

“Perhimpunan tidak mendapat permit daripada pihak berkuasa itu jelas tidak mengikut landasan ditetapkan agama. Ia bersifat mengikut hawa nafsu sehingga menyusahkan orang ramai dan menjejaskan rezeki peniaga.

“Kita tahu perhimpunan ini adalah haram dan sudah tentu tidak akan memberi kebaikan. Ia akan mengundangkan kekacauan dan mengganggu kestabilan negara,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, dalam Islam, jika bergaduh, perlu merujuk kepada al-Quran dan hadis, begitu juga dalam kerajaan, jika tidak puas hati, rujuk kepada kerajaan dan cari penyelesaian berlandaskan ajaran serta prinsip agama.

Menurutnya, Pas mahu negara kebajikan, tetapi adakah demonstrasi haram itu membawa kepada kebajikan atau hanya bermatlamat politik sempit. Sinar Harian – 22 Jun 2011.


Mashitah Ibrahim lupa bahawa hasil daripada demonstrasi besar-besaran di Mesir yang Berjaya menumbangkan rejim Hosni Mubarak kini umat Islam Palestin telah bebas daripada kepungan Rejim Zionis apabila pintu sempadan Mesir Palestin dibuka. Ruang demokrasi juga telah dibuka kepada gerakan Islam Ikhwanul Muslim yang akan menambahkan suara Islam di Parlimen Mesir.

Tetapi bukanlah bermaksud BERSIH nak buat seperti di Mesir. Kaedah yang digunakan memang sama iaitu demonstrasi tetapi demonstrasi BERSIH adalah aman dan kaedah untuk menumbangkan kerajaan sedia ada masih melalui saluran peti undi

posted by Lidah Penghunus @ 10:50 AM   3 comments

3 Comments:

At 11:25 PM, Anonymous Anonymous said...

Mashitah Ibrahim bangang...

 
At 1:31 PM, Anonymous Anonymous said...

ko yg bangang..da tentu negara kte dah jd demokrasi... xda kerajaan yg kuku besi bagai... kt sini mcm kat sn ker? xkan? yg sebok nk bersih sgt 2 knaper? x bersih2 lg ker jiwa korg yg x penah rs bersyukur nh??

 
At 11:35 AM, Anonymous Anonymous said...

mashitah ibrahim bodoh..

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter