Monday, July 18, 2011

PAS tidak ikut kata DAP.

Assalamualaikum.

PAS ikut kata DAP.
Kedah tarik balik larangan pusat hiburan beroperasi sepanjang Ramadan
ALOR SETAR: Kerajaan PAS Kedah menarik balik keputusan untuk menguatkuasakan larangan terhadap 13 jenis pusat hiburan beroperasi sepanjang Ramadan bulan depan, yang disifatkan pelbagai pihak sebagai satu lagi bukti PAS tunduk kepada DAP.
Pegawai kerajaan negeri pakatan pembangkang itu memaklumkan keputusan berkenaan dibuat selepas kerajaan negeri berbincang dengan pengusaha premis hiburan dan Dewan Perhimpunan Cina Kedah. Berita Harian – 18 Julai 2011.


Sekurang-kurang PAS ada usaha dan inisiatif untuk melaksanakan amal maaruf nahi mungkar di negeri yang ditadbir oleh mereka bersama-sama Pakatan Rakyat. Tetapi oleh kerana ada bantahan daripada pengusaha pusat hiburan di negeri itu maka perbincangan dan kajian dibuat.

Mengambil kira kebajikan pengusaha dan pekerja premis hiburan di negeri berkenaan dan semangat pemuafakatan dalam Pakatan Rakyat maka kerajaan PAS Kedah bersetuju untuk membenarkan pusat-pusat hiburan ini meneruskan operasi di bulan Ramadan tetapi dengan syarat yang ketat iaitu hanya untuk mereka yang bukan beragama Islam dan jika didapati ada pengunjung beragama Islam maka lesen premis yang terbabit akan dibatalkan.

Di sini tidak timbul PAS tunduk kepada DAP kerana bukan DAP sahaja membantah, MCA sekutu Umno itu juga turut membantah dan kelonggaran yang dibuat oleh kerajaan Negeri Kedah ini berdasarkan perbincangan dengan pengusaha pusat hiburan di negeri itu.

Apapun kita harap kerajaan negeri Kedah akan meningkatkan pemantauan serta mengambil tindakan yang tegas terhadap premis yang melanggar syarat dan diharapkan juga agar pemamtauan terhadap orang Islam yang memasuki tempat maksiat ini diteruskan pada bulan-bulan yang lain agar keruntuhan akhlak di kalangan masyarakat Islam dapat dibendung.

posted by Lidah Penghunus @ 10:56 AM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter