Wednesday, August 08, 2012

Tak kisahlah, asalkan bukan "janji ditepati"

           Assalamualaikum.

Tema Merdeka: Rais kata Pakatan tiru BN.
Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata Pakatan Rakyat sudah kekeringan ilham sehingga terpaksa 'mencedok' hasil kerja kerajaan BN untuk dijadikan sebagai ilham sendiri.
    
Mengulas tindakan Pakatan yang tampil dengan tema Hari Kemerdekaan mereka sendiri, beliau berkata, tema itu sebenarnya pernah dipakai oleh Jabatan Penerangan dalam buku-buku perpaduan yang diterbitkan pada tahun 2009.
    
Beliau juga menganggap langkah itu sebagai permainan politik Pakatan yang sengaja mahu memperlekeh kejayaan BN di mata rakyat, lebih-lebih lagi tahun ini diramal sebagai tahun yang akan diadakan pilihan raya umum ke-13.  http://www.malaysiakini.com - 8 Ogos 2012.
 
Tak kisahlah si komposor Y. Rais nak kata Pakatan Rakyat tiru BN ke apa. Yang baik apa salahnya Pakatan ikut BN? BN juga banyak meniru perkara yang baik daripada Pakatan dan kita berlapang dada dalam perkara ini. 
 
Sebenarnya tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" itu pun biasa sahaja kita dengar. Tiada apa pun yang bombastik pada tema yang diilhamkan untuk Pakatan Rakyat itu. Tetapi yang pentingnya kita tidak mahu tema "Janji ditepati" yang terang-terang dijadikan kempen politik oleh Barisan Nasional. 
 
Oleh kerana itulah Pakatan Rakyat bersetuju untuk menggunakan tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" yang dilihat lebih patriotik bunyinya dan melambangkan perpaduan rakyat berbilang kaum.

posted by Lidah Penghunus @ 1:32 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter