Monday, November 05, 2007

Himpunan BERSIH tetap akan diadakan 10 November ini.

Assalamualaikum.

BERSIH website hacked / Laman BERSIH digodam.
November 4th, 2007 Posted in Notice Board Print This Post
At sometime between 11:00am and 12.30pm, visitors to the the BERSIH website were greeted by a message (on a yellow background) that read:

!! PENGUMUMAN !!Perhimpunan terpaksa di tunda ke tarikh yang belum ditetapkan

BERSIH would like to reiterate that the People’s Gathering has not been postponed.
The problem has been resolved for now. The website may be temporarily offline this evening but we hope it will be up again tomorrow by noon (Monday, 5 Nov). We apologise for the inconvenience caused.
Thank you for your patience and support.
BERSIH Secretariat.

Dipetik daripada laman web http://bersih.org - 4 November 2007.

Cerita berkenaan laman web rasmi BERSIH yang telah digodam ini, sebelum ini WTV8, Web TV Pas turut menjadi mangsa penggodam dan hingga kini ianya masih lagi belum pulih. Jika tuan-tuan masih ingat empat bulan yang lalu Umno di bawah Datuk Seri Azalina Othman Said telah menubuhkan apa yang dikatakan penulis khas bagi menangkis semua fitnah terhadap pemimpin negara melalui perang siber dan perkara ini telah disentuh dalam blog saya sebanyak dua kali.

Bila melihatkan perkembangan terbaru ini tahu kita bahawa perang siber yang dimaksudkan mereka itu ialah dengan jalan mudah iaitu menyekat atau mengganggu terus sistem informasi milik pembangkang. Sudah jelas mereka sebenarnya tidak mampu untuk menjawab segala hujah pembangkang walaupun melalui penulis khas. Sudahlah mereka menguasai media perdana, TV dan surat khabar, kini mereka hendak kacau pula sumber maklumat pembangkang. Nampak sangat bahawa mereka ini sudah teruk, tiada modal untuk berhujah.

Oleh kerana itulah kita rakyat Malaysia mesti turun berhimpun pada 10 November ini kerana salah satu tuntutannya ialah membebaskan media daripada dominasi parti pemerintah.


HIMPUNAN 100,000 RAKYAT - 5 HARI LAGI.

posted by Lidah Penghunus @ 11:11 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter