Wednesday, January 27, 2010

Bubar Dun/Parlimen - Pak Lah juga pernah hina YDP Agong.

Assalamualaikum.

Spekulasi bubar DUN hina Sultan.
IPOH: Kerajaan Perak menyifatkan tindakan pembangkang mencanangkan bahawa Dewan Undangan Negeri (DUN) negeri itu akan dibubar dan spekulasi kononnya Mahkamah Persekutuan akan membuat keputusan mengembalikan jawatan Menteri Besar kepada Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, sebagai satu penghinaan kepada Sultan Perak dan institusi kehakiman.
Exco kanan, Datuk Hamidah Osman, berkata kuasa membubar DUN terletak sepenuhnya kepada Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dan oleh itu kenyataan serta arahan termasuk melalui media dibuat pembangkang supaya jentera pilihan raya dipersiapkan untuk menghadapi pilihan raya selepas pembubaran DUN, amat keterlaluan. Berita Harian - 27 Januari 2010

Jikalau begitu bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi juga dikira pernah menghina Yang dipertuan Agong kerana menafikan tentang pembubaran Parlimen tetapi membubarkan Parlimen sehari selepasnya pada tahun 2008.

Tidak salah untuk Pas mengarahkan ahli serta petugas parti mereka sentiasa bersiap sedia menghadapi pilihanraya? Hatta untuk Pilihanraya Umum sekalipun kerana kita tahu bahawa kebiasaannya tarikh pilihanraya ini ada pada tangan Perdana Menteri atau ketua sesebuah negeri.

posted by Lidah Penghunus @ 4:16 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter