Thursday, January 07, 2010

Jangan takut untuk turun berdemonstrasi esok.

Assalamualaikum.

Kalimah Allah: Kerajaan tak dapat halang protes
KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan tidak dapat menghalang sekiranya ada mana-mana pihak ingin mengadakan tunjuk perasaan atau demonstasi bagi membantah isu penggunaan kalimah Allah di sekitar kawasan masjid selepas sembahyang Jumaat, esok. Bagaimanapun, Perdana Menteri berharap perkara itu tidak akan berlaku dan sekiranya berlaku ia secara minimum tanpa mengundang perkara negatif sehingga merebak dan tidak terkawal. “Perkara ini (isu kalimah Allah) biarlah diselesaikan mahkamah, secara baik-baik, tidak boleh menaikkan perhatian sangat, bagaimanapun pihak berkuasa sudah bersedia...dan saya harap kalau ada yang nak protes, ia tidak merebak dan jadi serius, saya harap ia tidak akan berlaku.
“Apa saja langkah pencegahan yang perlu dibuat, kita akan buat, itu terpulang kepada pihak berkuasa hendak buat apa, bukan saya yang kena beritahu apa yang patut dibuat...,” katanya pada sidang media selepas melancarkan Klinik 1Malaysia Kerinchi, Lembah Pantai, di sini, pagi tadi. Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan segelintir umat Islam membabitkan pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang bercadang mengadakan bantahan penggunaan kalimah Allah dengan melakukan perhimpunan selepas solat Jumaat esok. Berita Harian - 7 Januari 2010


Sehubungan dengan itu saya menyeru kepada rakyat Malaysia semua tidak kira agama dan bangsa agar kita sama-sama turun berdemonstrasi membantah tindakan kerajaan Mesir yang menyulitkan misi bantuan kemanusiaan ke Palestin pada esok hari, 8 Januari 2008, selepas solat jumaat di Kedutaan Mesir.

Umat Islam Palestin sudah sekian lama dizalimi oleh tentera Zionis dan adalah amat malang sekali apabila ada negara umat Islam turut bersekongkol dengan kezaliman rejim Zionis ini. Maka adalah menjadi tanggungjawab kita terutamanya umat Islam untuk sama-sama membantah segala bentuk kezaliman ke atas umat Islam Palestin ini.

Yang penting demonstrasi kita esok adalah demonstrasi yang aman.

posted by Lidah Penghunus @ 3:54 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter