Wednesday, December 23, 2009

Cakap-cakap politik.

Assalamualaikum.

Cakap-cakap.
PENGERUSI Kesatuan Ulama Islam Sedunia, Prof Dr Yusuf Al-Qaradawi menghargai peranan Malaysia dalam mewujudkan perpaduan ummah di rantau ini. Tokoh Maal Hijrah itu berharap Malaysia dapat memainkan peranan yang sama dalam menyatukan ummah di seluruh dunia. Besar sungguh kepercayaannya terhadap pimpinan dan kerajaan negara ini.

Mamat - tunggu komen ulama politik Pas

Berita Harian - 23 Disember 2009.

Mengapa si Mamat ini sibuk pula tentang komen ulama' Pas yang digelarnya sebagai ulama politik? Adakah haiwan politik Umno ini tidak dengar bahawa baru-baru Tok Guru Nik Aziz memuji Langkah Najib pergi ke Selatan Thailand dalam usaha meredakan pergolakan di sana.

Tok Guru sendiri kata kalau seseorang yang selalu buat salah tetapi kalau sekali-sekali dia buat baik takkan kita tak boleh nak puji. Tapi kita tidak dengar pula ulama' tersohor itu memuji Malaysia sebagai sebuah negara Islam yang dinamik.

Dr Yusuf al-Qardhawi adalah ulama' yang berani yang tidak akan mengatakan benar terhadap perkara salah dan mengatakan salah terhadap perkara yang benar dan ini termasuklah yang menyentuh pemimpin sesebuah negara.

Lidah Penghunus - Apa pula komen Mamat tentang pujian Dr Yusur al-Qardhawi terhadap Dato' Seri Anwar Ibrahim semasa ceramah beliau di Masjid Negeri Selangor sabtu lalu?

posted by Lidah Penghunus @ 1:02 PM   1 comments

1 Comments:

At 2:29 PM, Anonymous Najwa Aiman said...

Terlepas peluang nak hadiri ceramah tu hari tu... adoi laaa...

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter