Wednesday, October 20, 2010

Raksasa Cerberus VS raksasa sakit.

Assalamualaikum.

Pemuda: Hambat 'raksasa Cerberus 3 kepala'
Perhimpunan agung mana-mana parti politik, termasuk Umno tidak sempurna tanpa dijadikan sebagai medan menghentam lawan politiknya. Kali ini, Pakatan Rakyat - gabungan PKR, PAS dan DAP- digelar sebagai raksasa hodoh berkepala tiga bernama Cerberus (watak dalam hikayat klasik Rom) oleh ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin."Bayangkan betapa susah dan menyesalnya menjadi badan kepada raksasa ni - satu kepala nak makan, satu kepala nak tidur, satu lagi nak jalan, pasti huru-hara jadinya. "Itu belum lagi kalau ketiga-tiga kepala itu bergaduh, saling menggigit hingga boleh terjelepok jatuh di tengah jalan," kata Khairy yang juga anggota parlimen Rembau. http://malaysiakini.com - 20 Oktober 2010.

KJ tak tolak kemungkinan satu semula dengan PAS.
Khairy berkata, beliau tidak menolak kemungkinan bersatu semula dengan PAS walaupun parti Islam itu didakwa sanggup menolak tangan yang dihulurkan dengan ikhlas "kerana ketaksuban kepada kuasa".
"Tidak ada parti Melayu - baik Umno mahupun PAS - yang boleh mendapat seratus peratus undi Melayu," katanya.
"Di kebanyakan kawasan, perpecahan politik orang Melayu adalah 50 peratus di satu pihak dan 50 peratus di pihak yang lain," katanya.
Khairy membangkitkan perkara itu kerana terdapat pihak mencadangkan agar Melayu bersatu untuk menjamin kuasa di tangan bangsa pribumi kerana risau bangsa itu hilang kuasa politik. http://malaysiakini.com - 20 Oktober 2010.

Jika Pas bergabung dengan Umno pula bolehlah diibaratkan dengan seekor raksasa kepala dua yang satu kepalanya berwarna hijau sihat sempurna dan satu kepala lagi berwarna merah sakit dan lemah akibat barah otak.

Lama-kelamaan barah yang membusuk di kepala yang dijangkiti ini akan merebak ke kepala yang sihat dan seterus ke seluruh badan yang akhirnya akan membinasakan raksasa ini. Maka buanglah barah atau punca penyakit itu dahulu sebelum bersatu atau keluar Umno masuk sahaja Pas.

posted by Lidah Penghunus @ 1:16 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter