Monday, December 12, 2005

Kemarahan Dr Mahathir terhadap ahli Umno yang takut nyatakan kebenaran.

Assalamualaikum

Sedih betul mantan perdana menteri Malaysia yang keempat iaitu Tun Dr Mahathir dengan sikap ahli-ahli Umno yang tidak berani tampil untuk menyatakan kebatilan yang berlaku dalam Umno dan juga sikap membisu sayap wanita Umno yang tidak mahu menegur salah laku ketua mereka.

Sudah terlambat wahai Dr Mahathir. Kalau 25 tahun dahulu beliau menyatakan begini insya-Allah perkara negatif ini tidak akan berlaku dalam Umno sekarang ini, namun begitu pada masa zaman beliau memegang jawatan percana menteri, beliau jugalah yang menyuburkan budaya 'bisu' atau 'yes man' dalam kerajaan mahupun parti. Lihatlah apa sudah jadi pada timbalan-timbalan beliau. Yang paling nyata Dato' Seri Anwar Ibrahim sendiri dan banyak lagi insan-insan yang cuba hendak berani mengkritik pemimpin namun begitu kecundang atas sikap tidak demokratik beliau.

Masa sekitar pilihanraya kecil Pengkalan Pasir dahulu Annuar Musa menyatakan bahawa Dr Mahathir ada contoh pemimpin yang tidak melenting, tidak berkecil hati bila di kritik sebagai mengulas Menteri Besar kelantan yang kecil hati dengan sikap pemimpin Umno yang minta kerajaan negeri membubarkan Dun. Nampaknya Anuuar Musa lupa bahawa setiap kritikan tajam yang dikenakan terhadap beliau akan dijawab dengan ISA, OSA, Akta mesin cetak, penamatan permit akhbar dan sebagainya


Dan sekarang tiada gunanya lagi sebab beliau bukan ada kuasa dan budaya ini akan terus disuburkan pula oleh pengganti beliau iaitu Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi.
Jika Dr Mahathir benar-benar ikhlas mahu membenteras amalan penyelewengan, dari masa beliau jadi perdana menteri lagi beliau akan bertindak kerana begitu banyak salahlaku dan penyelewengan menteri-menteri kabinet dilaporkan semasa beliau menjadi perdana menteri. Namun begitu sudah jelas kritikan beliau baru-baru ini bukan kerana kepentingan rakyat, ianya lebih kepada kepentingan peribadi beliau sendiri yang masih lagi tamak dan iri hati walaupun tidak lagi bergelar perdana menteri.

posted by Lidah Penghunus @ 3:05 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter