Wednesday, June 07, 2006

Jihad ekonomi yang paling utama.

Assalamualaikum.

Akhbar hari ini muka depan yang memaparkan seruan Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi yang menyeru orang melayu agar melaksanakan jihad ekonomi. Cuma apa yang hendak saya katakan di sini, 28 Mei yang lalu di KLCC telah pun dilaksanakan satu lagi jihad ekonomi yang paling besar iaitu demonstrasi membantah kenaikan harga minyak dan tarif elektrik yang ternyata menindas rakyat yang menyaksikan titisan 'darah syuhadah' para pendemonstrasi membasahi gelanggang jihad ekonomi.

Inilah dia jihad ekonomi yang paling besar yang dilaksanakan oleh PROTES yang bukan sahaja setakat mendesak kerajaan agar menurunkan harga minyak dan tarif elektrik, lebih daripada itu menentang segala amalan pembaziran, penyelewengan yang ternyata menjadi punca kepada kenaikan harga minyak dan tarif elektrik ini. Sepatutnya sebelum menyeru kepada rakyat agar melaksanakan jihad ekonomi, kerajaan terlebih dahulu haruslah menlaksanakan operasi jihad ekonomi besar-besaran dengan memerangi dan menggugurkan mereka yang ternyata mengamalkan penyelewengan, rasuah dan kronisme dalam kerajaan.

Dan jihad ekonomi yang paling utama yang perlu kerajaan laksanakan ialah menghapuskan unsur-unsur yang bertentangan dengan syariat seperti riba, judi dan sebagainya dalam perlaksanaan dasar ekonomi negara seperti yang telah dilakukan oleh kerajaan negeri Kelantan sebaik sahaja mendapat mandat pemerintahan. Sebut juga tentang jihad ekonomi, kerajaan Pas Kelantan sekarang ini juga sedang melaksanakan jihad ekonomi dengan memperkenalkan dinar emas sebagai usaha untuk mengurangkan risiko kegiatan manupulasi dan ketidaktentuan nilai matawang Dolar Amerika.

posted by Lidah Penghunus @ 1:08 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter