Wednesday, February 06, 2008

Hunusan menjelang pilihanraya 2.

Assalamualaikum.

Nik Aziz sedia serah jawatan Menteri Besar?
KOTA BHARU 5 Feb. – Seriuskah Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk menyerahkan jawatan Menteri Besar Kelantan kepada orang lain jika Pas terus memerintah negeri ini selepas pilihan raya umum ke-12?
Empat tahun lalu, setelah Pas berkuasa semula di Negeri Cik Siti Wan Kembang ini pada pilihan raya umum 2004, ketika itu Nik Aziz mencetuskan teka-teki politik dengan meminta kepimpinan Pas negeri menamakan orang yang boleh menggantikannya sebagai Menteri Besar.
Namun, tiada sebarang nama dikemukakan oleh para pemimpin Pas untuk menggantikan Nik Aziz mengetuai kerajaan Kelantan iaitu satu-satunya kerajaan negeri yang dikuasai Pas. Utusan Malaysia - 6 Januari 2008.


Ini adalah satu lagi haiwan politik Umno dan Barisan Nasional. Sepatutnya wartawan akhbar ini hanya melaporkan sahaja tentang hasrat Menteri Besar Kelantan itu untuk berundur, bukan terus mempertikaikannya. Jika begitu mereka harus mempersoalkan juga kenyataan beberapa wakil rakyat Umno yang sedia untuk tidak dicalonkan. Ikhlaskah kenyataan mereka itu, atau nanti apabila tiba hari berkempen lain pula yang mereka buat. Ataupun mereka beriya-iya untuk tidak dicalonkan kerana tahu bahawa mereka tidak bersih daripada rasuah(1).


Pusat majukan Kelantan, bukan kerajaan negeri.
MELAKA 5 Feb. – Rakyat Kelantan perlu sedar bahawa pembangunan yang dikecapi di negeri itu selama ini adalah hasil usaha Kerajaan Pusat dan bukannya kerajaan negeri.
Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berkata, Kerajaan Pusat yang diperintah Barisan Nasional (BN) perlu memajukan Kelantan walaupun ia di bawah pembangkang kerana tidak mahu melihat rakyat negeri itu menderita.
‘‘Saya percaya jika tiada bantuan Kerajaan Pusat, Kelantan sudah pasti lebih teruk (mundur) sebab pembangkang tidak buat apa-apa pun untuk memajukan negeri,” Utusan Malaysia - 6 Januari 2008.


Nampak benar kenyataan Ali Rustam bahawa Pas tidak buat apa-apa untuk memajukan negeri Kelantan satu pembohongan. Ketua Menteri Melaka ini harus pergi sendiri ke negeri bawah pentadbiran Tok Guru Nik Aziz ini untuk lihat apa yang telah Pas buat untuk membangunkan negeri Kelantan. Jangan hanya terperap di Melaka itu sahaja. Tambahan lagi jika Ali Rustam sebut pembangkang maka ianya sudah tentulah pembangkang di negeri berkenaan iaitu Umno.


Khir anggap BN Selangor sudah menang.
KLANG 5 Feb. – Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo hari ini melahirkan keyakinannya bahawa Barisan Nasional (BN) telah pun memenangi pilihan raya umum ke-12 walaupun tarikhnya masih belum ditentukan lagi.
Beliau berkata, BN sememangnya bersiap sedia untuk menghadapi pilihan raya yang dijangka diumumkan pada bila-bila masa.
‘‘BN dah menang dah , dah tak ada masalah. Kita tidak fikir akan menghadapi sebarang masalah dalam pilihan raya kali ini,” Utusan Malaysia - 6 Januari 2008.


Inilah kenyataan yang angkuh dan takbur daripada Menteri Besar Selangor. Dia lupa bahawa kalah dan menang adalah kerja Allah bukan dia yang menentukan. Parti-parti politik termasuk Pas hanya berusaha untuk mencapai kemenangan. Namun yang memberikan kemenangan adalah Allah.

Jika Allah nak beri kemenangan kepada pembangkang, buatlah apa juga bentuk penipuan, dengan izin Allah pembangkang tetap akan menang. Sebab itulah Pas akan terus menyertai pilihanraya kerana kebergantungan kita hanyalah kepada Allah. Sedangkan Umno dan Barisan Nasional yang sekian lama menang dengan cara menipu membuatkan mereka terus angkuh dan takbur bahwa mereka akan terus menang pilihanraya.


1. Mereka yang hendak dicalonkan akan ditapis dahulu oleh BPR.

posted by Lidah Penghunus @ 11:59 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter