Friday, February 01, 2008

Calon berkaliber untuk menghadapi Pas di Dun Senggarang.

Assalamualaikum.

BATU PAHAT 31 Jan. - UMNO Johor akan meletakkan calon yang benar-benar berkemampuan dan berkaliber untuk bertanding pada kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Senggarang pada pilihan raya umum ke-12.
Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman berkata, calon berkeperibadian baik merupakan antara faktor yang akan diambil kira bagi memastikan usaha merampas kembali kerusi tersebut daripada Pas berjaya.
''Memang saya mempunyai beberapa nama yang dapat memenuhi keperluan tersebut," katanya ketika ditemui selepas merasmikan Majlis Taklimat dan Pelancaran Gerak Kerja Pilihan Raya Parlimen Batu Pahat di Dewan Jubli Intan di sini hari ini.
Bagaimanapun, Abdul Ghani enggan mengulas lanjut mengenai calon yang akan diketengahkan untuk bertanding di Senggarang.
Kerusi DUN Senggarang merupakan satu-satunya kerusi yang dimenangi Pas menerusi calonnya, Dr. Mohd. Ramli Md. Kari yang menang tanpa bertanding setelah pencalonan calon BN, Shamsiah Rashidah Ibrahim ditolak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kerana kesilapan teknikal pada pilihan raya umum 2004. Utusan Malaysia - 1 Febuari 2008.


Bagi saya kenyataan Menteri Besar Johor yang ingin meletakkan calon yang benar-benar berkaliber di satu-satunya Dun yang di wakili oleh pembangkang di atas ini menunjukkan bahawa Dr Mohd Ramli Bin Mohd Kari bukanlah calang-calang wakil rakyat yang mudah diperlekehkan oleh Umno walaupun di kubu kuat mereka.

Sekaligus ini membuktikan bahawa Dr Ramli telah memberikan khidmatnya yang terbaik di Dun berkenaan sebaik sahaja diberi peluang sebagai wakil rakyat. Mudah-mudahan ianya akan menjadi pembuka jalan kepada masyarakat negeri itu untuk memberikan laluan kepada Pas di Dun-Dun yang lain pada pilihanraya yang akan datang.

posted by Lidah Penghunus @ 6:27 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter