Sunday, January 20, 2008

Kita tengok parti mana yang paling banyak kena tapis dengan BPR.

Assalamualaikum.

BPR sedia tapis senarai calon bertanding.
KUALA LUMPUR: Badan Pencegah Rasuah (BPR) bersiap sedia untuk melaksanakan tugas menapis senarai nama calon yang dikemukakan parti politik untuk bertanding pada pilihan raya umum akan datang.

Pengarah Siasatannya, Datuk Shukri Abdul, berkata ketika ini, pihaknya hanya menunggu senarai calon berkenaan sebelum meneliti latar belakang individu terbabit sama ada layak bertanding pada peringkat Parlimen atau Dewan Undangan Negeri mengikut syarat ditetapkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan agensi itu. “Tapisan calon untuk pilihan raya umum adalah tanggungjawab BPR untuk menjamin kewibawaan individu yang disenaraikan, malah BPR juga melakukan perkara sama untuk tujuan kenaikan pangkat pegawai dalam perkhidmatan awam,” Berita Harian - 20 Januari 2007.

Kita tengok nanti parti mana yang paling banyak ditapis oleh BPR dalam soal rasuah. Barisan Nasional ke atau pembangkang. Silap-silap BN yang banyak kehilangan calon untuk dipertandingkan dalam pilihanraya umum nanti. Itu pun jika BPR benar-benar amanahlah dalam menjalankan tugasnya.

posted by Lidah Penghunus @ 11:59 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter