Wednesday, September 24, 2008

Siapa sebenarnya pembohong?

Assalamualaikum.

Hairan rakyat tetap percaya pembohongan.
MELAKA 23 Sept. - Sikap rakyat negara ini yang terus mempercayai pembohongan demi pembohongan yang dilakukan oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menampakkan ada sesuatu yang tidak kena dalam masyarakat hari ini.
Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek berkata, kalau dahulu seseorang yang berbohong melebihi dua kali tidak lagi dipercayai oleh masyarakat tetapi kini ia tidak berlaku sedemikian.
''Orang ini berbohong berkali-kali dan masih ada yang mempercayainya. Dahulu dia kata nak memerintah negara 16 September tidak menjadi, ditangguhkan ke 23 September iaitu hari ini tetapi tiada apa yang berlaku.
''Tetapi pemimpin yang penuh tipu helah dan berbohong secara terang-terangan seperti ini masih boleh dipercayai juga oleh sebahagian rakyat," Utusan Malaysia - 24 September 2008.


Awal tahun yang lalu Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pernah mengatakan bahawa Parlimen tidak akan dibubarkan dalam masa terdekat, tetapi alih-alih parlimen dibubarkan keesokan harinya.
Dalam tahun yang sama jugak Najib pernah berjanji bahawa harga minyak tidak akan naik selepas pilihanraya, namun pada bulan Jun harga minyak telah dinaikkan secara mendadak.
Itu belum kira lagi pembohongan yang dilakukan oleh pemimpin Barisan Nasional yang lain serta media yang dikawal oleh mereka. Jadi di sini siapa sebenarnya pembohong?

posted by Lidah Penghunus @ 11:15 PM   1 comments

1 Comments:

At 12:54 AM, Blogger sesumpah@pokka.com said...

kot dlm hukum islam hadhari bohong depa ni tak salah..
kot2 ada istilah bohong sunat dlm mazhab sesat ni

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter