Thursday, February 26, 2009

Rakyat dipermain-mainkan oleh kerajaan BN dan golongan kapitalis.

Assalamualaikum.

DAP puji kerajaan kerana hapus tol.
KUALA LUMPUR, 25 Feb. - DAP hari ini memuji tindakan kerajaan menghapuskan kutipan tol di dua plaza di Kuala Lumpur, dan langkahnya untuk mendeklasifikasi kebanyakan perjanjian konsesi tol lebuh raya.
Timbalan pengerusi DAP Selangor, Tony Pua, yang juga anggota Parlimen Petaling Jaya Utara berkata: "DAP ingin mengucap tahniah kepada Menteri Kerja Raya (Datuk Seri Mohd Zin Mohamed) atas usahanya untuk mendeklasifikasi (perjanjian) dan menghapuskan tol di dua plaza dalam dua minggu lepas".
Pua menyatakan ini kepada pemberita sebagai respon terhadap pengumuman Mohd Zin semalam yang kutipan tol di Plaza Salak Jaya di Lebuh Raya Sungai Besi (Besraya), dihapuskan sejak tengah hari semalam.
Kutipan tol di plaza Petaling Jaya Selatan 2 (PJS 2) menghala ke Kuala Lumpur di New Pantai Expressway (NPE) telah dihapuskan pada 13 Feb. Pua berkata kerajaan juga perlu mengkaji keperluan menghapuskan kutipan tol di tempat lain seperti di Lebuhraya Utara-Selatan dan Butterworth-Kulim Expressway menjelang 2016. Utusan Malaysia – 26 Febuari 2009.

Kadar tol di lima lebuh raya dinaikkan bermula 1 Mac
KUALA LUMPUR 26 Feb. - Kadar tol di Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS), Lebuh Raya Sistem Penyuraian Trafik Kl Barat (Sprint), Lebuh Raya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (Akleh), Lebuh Raya Sungai Besi (Bestraya) dan Lebuh Raya Baru Pantai (NPE) akan dinaikkan bermula 1 Mac, kata Menteri Kerja Raya Datuk Ir Mohamad Zin Mohamad.
http://www.utusan.com.my – 26 Febuari 2009.

Beberapa hari yang lepas saya melalui Lebuhraya NPE menghala ke Kuala Lumpur. Kelihatan pondok-pondok tol laluan ke Kuala Lumpur telah pun kosong, tiada lagi penghadang, tiada lagi yang meminta wang. Hanya laluan disebelahnya sahaja yang masih lagi beroperasi. Lepas sahaja plaza tol, jejantas di hadapannya terpampang sebuah kain rentang daripada Umno Bahagian Petaling Jaya Selatan yang mengucapkan terima kasih kepada kepada Menteri Kerja Raya Datuk Seri Mohd Zin Mohamed kerana menutup tol di NPE.

Rupa-rupanya 1 Mac nanti kadar tol di lima lebuhraya akan dinaikkan dan salah satunya ialah lebuhraya NPE. Nampaknya rakyat telah dipermain-mainkan oleh kerajaan BN dan golongan kapitalis. Seolah-olahnya penutupan dua plaza tol di dua lebuhraya ini untuk meringankan beban rakyat, tetapi rupa-rupanya rakyat juga yang perlu menanggu beban penutupan ini.

posted by Lidah Penghunus @ 3:09 PM   1 comments

1 Comments:

At 9:51 PM, Anonymous Anonymous said...

"Betul! Betul! Betul!" Bulan Mac ni memang terlalu banyak buaya yang mengalah kepada naga... eheks...

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter