Tuesday, February 10, 2009

Tunjukkan protes anda di Parlimen Bukit Gantang.

Assalamualaikum.

IPOH: Pakatan Rakyat yang kehilangan kuasa di Perak minggu lalu, kini berdepan dua pilihan raya kecil apabila Ahli Parlimen Bukit Gantang, Roslan Shaharum meninggal dunia manakala Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Selambau, Kedah, V Arumugam meletak jawatan.
Ketika pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang dilihat menjadi medan bagi Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional (BN) menilai tahap sokongan rakyat berikutan krisis kepemimpinan di Perak, peletakan jawatan Arumugam, menimbulkan persoalan kemungkinan perkembangan serupa turut akan menular di Kedah.
Sementara pemimpin BN menyifatkan pilihan raya kecil Bukit Gantang akan menyelesaikan kesangsian yang timbul berikutan kejayaannya mengambil alih pentadbiran Perak, Pakatan Rakyat tentunya berazam untuk mempertahankan kerusi berkenaan bagi membuktikan sokongan terhadapnya di negeri itu masih kuat.
Roslan, 50, wakil Pas yang memenangi kerusi Parlimen Bukit Gantang pada pilihan raya umum lalu selepas menewaskan calon BN, Datuk Seri Abdul Azim Mohd Zabidi dengan majoriti 1,566 undi, meninggal dunia akibat sakit jantung pada kira-kira jam 12 tengahari semalam di Batu Gajah, selepas terjatuh ketika mengayuh basikal ke farmasi bagi membeli ubat. Berita Harian - 10 Febuari 2009.

Ketika Pas dan Pakatan Rakyat diuji dengan rampasan kuasa kerajaan negeri oleh Barisan Nasional, sekali lagi mereka khususnya Pas telah diuji apabila Allah telah mentakdirkan pemergian seorang Ahli Parlimen Bukit Gantang daripada Pas yang meninggal dunia pada hari semalam. Ini bermakna akan ada lagi pilihanraya kecil malahan dua pilihanraya kecil dalam masa terdekat kerana dalam masa yang sama Adun Selambau, Kedah yang diperintah oleh Pas juga baru sahaja meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat kawasan berkenaan.

Namun di sini saya hanya akan memfokuskan kepada Parlimen Bukit Gantang sahaja. Jika tuan-tuan perhatikan salah satu Dun yang berada bawah Parlimen Bukit Gantang ialah Dun Changkat Jering yang telah menimbulkan kontroversi baru-baru ini manakala Dun Trong pula masih di bawah BN. Maka kepada rakan Pakatan Rakyat dan rakyat Perak khususnya di Parlimen Bukit Gantang marilah kita jadikan Pilihanraya Kecil Parlimen Bukit Gantang yang akan tiba tidak lama lagi sebagai medan untuk kita memprotes tindakan keji Umno dan Barisan Nasional merampas pentadbiran negeri Perak secara pintu belakang. Kita buktikan bahawa Barisan Nasional kembali berkuasa di Perak bukan kerana mandat rakyat, tetapi kerana taktik kotor.

KITA TIDAK SEKALI-SEKALI AKAN MENYEMBAH KEPADA MAKHLUK, KETAATAN MUTLAK HANYA KEPADA ALLAH, KETAATAN KEPADA MAKHLUK HANYA BERSYARAT.

posted by Lidah Penghunus @ 1:02 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter