Monday, January 16, 2012

Media perdana fitnah Anwar sokong gay.

Assalamualaikum.

Media perdana dakwa Anwar sokong kumpulan gay.
Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria membidas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana menganggap undang-undang berkaitan hubungan sejenis atau homoseksual di negara ini sudah lapuk dan mahu ia dikaji semula.
“Umat Islam harus menentang amalan seks sejenis tidak kira sama ada lelaki dengan lelaki atau perempuan dengan perempuan atau amalan liwat antara lelaki dengan wanita.“Jangan kerana mahu mengejar sokongan, kita membelakangkan agama,” katanya dalam satu laporan akhbar Berita Harian hari ini.

Harussani mengulas komen Anwar dalam wawancara dengan Perbadanan Penyiaran Britain (BBC) World News, Khamis lalu yang berkata masyarakat negara ini tidak boleh menerima amalan homoseksual tetapi undang-undang lapuk mengenainya tidak harus digunakan bagi menghukum orang yang tidak bersalah. 15 Januari 2012.

Mereka harus fahamkan betul-betul kenyataan Dato’ Seri Anwar yang mengatakan “undang-undang lapuk mengenainya tidak harus digunakan bagi menghukum orang yang tidak bersalah”. Saya rasa ianya mungkin merujuk kepada dirinya yang menjadi mangsa fitnah liwat sebelum ini yang dihukum oleh media sebelum mahkamah membuat keputusan.

Tiada pula Anwar mengatakan bahawa dia menyokong gay. Lagipun dalam wawancara itu Dato’ Seri Anwar turut menekankan tentang komitmen masyarakat Islam dan bukan Islam di negara ini untuk mempertahankan kesucian perkahwinan antara lelaki dan wanita.

Di sini kita nak tahu juga apa komen Harussani berkenaan negara Malaysia yang akan menjadi pengeluar kondom utama dunia?

posted by Lidah Penghunus @ 8:54 AM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter