Monday, January 09, 2012

TV3 laporkan keputusan 901 bukan untuk bersihkan Anwar, tetapi bersihkan Najib.

Assalamualaikum.

Berkenaan dengan keputusan perbicaraan Dato' Seri Anwar Ibrahim ini jam lapan malam sebentar tadi saya tidak melepaskan peluang menonton Buletin Utama TV3 kerana ingin tahu apakah yang akan diperkatakan oleh stesyen tv ini.

Seperti yang dijangkakan lembu politik peliharaan Umno Barisan Nasional ini kurang memfokuskan kepada keputusan tidak bersalah Anwar Ibrahim ini dan akan melebihkan parti pemerintah khususnya untuk membersihkan imej Najib daripada isu konspirasi. Pertama sekali yang disebut ialah insiden dua letupan bom buatan sendiri yang dipasang oleh mereka yang tidak bertanggung jawab.

Seolah-olah hendak memberitahu bahawa himpunan-himpunan sebegini pasti akan ada keganasan. Sedangkan kita tidak tahu siapakah yang punya angkara, lebih-lebih lagi ianya di pasang dalam kon polis. Satu lagi TV3 tidak menemubual Dato' Seri Anwar selaku tertuduh yang telah dibersihkan namanya sebaliknya hanya mendapatkan komen daripada Saiful Bukhari yang sekarang ini boleh didakwa di bawah qazaf kerana memfitnah.

Keputusan mahkamah yang membersihkan nama Anwar daripada tuduhan liwat ini juga telah digunakan oleh pemimpin Umno seperti Najib dan Mahathir untuk membersihkan diri mereka daripada konspirasi. Sedangkan mereka jugalah yang mengiyakan segala tuduhan keji terhadap Anwar maka mereka sebenarnya belum bersih daripada kesalahan fitnah selagi mereka belum bertaubat serta meminta maaf kepada Anwar dan keluarga.

Apapun bebasnya Anwar daripada tuduhan liwat ini sepatutnya menguatkan lagi azam rakyat Malaysia untuk menolak Umno dan Barisan Nasional dalam Pilihanraya Umum ke-13 nanti kerana selagi Umno dan Barisan Nasional berkuasa badan kehakiman dan institusi-intitusi yang lain dalam negara kita masih lagi belum bebas daripada cengkaman mereka. Apatah lagi jika mereka diberi mandat lagi dalam PRU 13 nanti.

Lihat sahajalah sekarang ini, ketika Dato' Seri Anwar dibebaskan oleh kononnya mahkamah yang adil, di intitusi pendidikan pula adik Adam Adli telah digantung pengajian tiga semester tanpa mendapat perbicaraan yang adil oleh pihak universiti. Itu kita belum sebut lagi tentang PDRM, layanan mereka terhadap mahasiswa baru-baru ini.

posted by Lidah Penghunus @ 11:43 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter