Friday, January 06, 2012

Himpunan 901 - Kemaskini.

Assalamualaikum.

901: Polis benar himpun, PKR jamin kerjasama
KUALA LUMPUR, 6 Jan: PKR memberi jaminan akan memberi kerjasama sepenuhnya kepada pihak polis berhubung Himpunan 901 yang akan diadakan 9 Januari ini, tegas Timbalan Presidennya, Mohamed Azmin Ali.
(Polis dan Azmin bersetuju perhimpunan ini diadakan dengan aman...berita Astro Awani)

Beliau berkata demikian selepas sesi pertemuan dengan Ketua Polis Kontinjen Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh dan beberapa wakil penganjur dan pegawai tertinggi di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur pagi ini.
"Kita mengucapkan terima kasih atas kerjasama pihak polis yang telah membenarkan himpunan tersebut.
"Pada 9 Januari nanti kita akan memberi kerjasama sepenuhnya dengan pihak polis bagi memastikan himpunan tersebut berlangsung dengan amam tanpa ada sebarang provokasi yang tidak diingini," jelasnya kepada media selepas pertemuan tersebut.
Bagaimanapun ujarnya, maklumat berkaitan tempat berhimpun dan perkara teknikal lain hanya akan dinyatakan pada sidang media khas jam 3.30 petang ini di Ibu Pejabat PKR.
"Secara rasmi kita akan nyatakan pada petang ini mengenai tempat himpunan dan segala maklumat teknikal.
"Secara ringkas pihak polis membenarkan himpunan tersebut," jelasnya.Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, semalam menyatakan pihak berkuasa tidak akan mengharamkan perhimpunan 9 Januari depan, sebaliknya menuntut penganjur berunding dengan pihaknya berkenaan kawasan yang sesuai untuk mengadakan perhimpunan tersebut. http://bm.harakahdaily.net - 6 Januari 2012.

Alhamdulillah, akhirnya PDRM khususnya IPK KL telah bertindak bijak dengan membenarkan Himpunan 901 sebagai tanda simpati kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Jalan Duta Isnin ini.

Dengan kebenaran oleh pihak polis ini saya rasa tiada alasan lagilah untuk rakyat Malaysia yang cintakan keadilan untuk takut turun bersama-sama menyatakan simpati mereka kepada Dato' Seri Anwar di Mahkamah Jalan Duta pada 9 Januari nanti.

Janji kita Himpunan 901 nanti adalah aman dan akan terus aman tanpa gangguan daripada mana-mana pihak. Kepada pihak PDRM, kita tetap perlukan mereka berada di lokasi himpunan sebagaimana perlunya mereka di stadium semasa perlawanan bola sepak bagi menghadapi sebarang kemungkinan.

posted by Lidah Penghunus @ 5:27 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter