Tuesday, January 10, 2012

Umno lebih bertimbang rasa daripada PAS?.?.?

Assalamualaikum.

Muhyiddin: Umno lebih bertimbang rasa dari PAS
Umno akan memberi peluang kepada bekas pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Hasan Ali untuk membela diri dan tidak memecatnya secara melulu seperti yang dilakukan oleh parti itu, kata timbalan presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
"Ini perkara dalaman PAS, yang kita tidak pernah campur tangan. Tetapi dalam dalam Umno, kita ada sistem demokrasi yang berdasarkan Islam,” kata Muhyiddin yang juga adalah timbalan perdana menteri.“Jika ahli membuat kesilapan, kita tidak pecat secara melulu. Tiada tindakan disiplin akan diambil tanpa memberinya peluang membela diri,” katanya pada sidang akhbar di Putrajaya hari ini. http://malaysiakini.com - 10 januari 2012.

Umno pernah memecat Dato' Seri Anwar dengan tuduhan yang kini terbukti fitnah, memburuk-burukkan beliau di media dengan tuduhan yang keji tanpa diberi peluang untuk membela diri, adakah itu bertimbang rasa?.?.?

Muhyiddin lupa bahawa sebelum ini Dato' Dr Hasan Ali pernah diberi amaran oleh Jawatankuasa Disiplin PAS. Maka tidak timbul bahawa PAS mengambil tindakan melulu kerana ianya pun dibuat secara syura.

posted by Lidah Penghunus @ 6:29 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter