Monday, September 24, 2012

Pahang akan naikkan air mentah kepada Selangor RM 1.00 permeter padu?

Assalamualaikum.

Pahang may review water sale.

BENTONG: Pahang may review its terms and conditions on the planned sale of raw water to Selangor if the Pakatan Rakyat continues to rule that state.

“We want a review and may even opt to cancel the agreement as the Selangor government appears not to be interested in proceeding with the deal,” said Pahang Mentri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob.

“Initially, we agreed to sell raw water to Selangor at 10 sen per cubic metre but if Pakatan retains the state in the next elections, we would need to review the price.

“The agreed price with Selangor earlier was at the time it was under the Barisan Nasional.

“If Pakatan is taking charge, we may increase it to RM1 per cubic metre,” he said after opening the mini Maha programme at Dataran Bentong here. The Star – 24 September 2012.

Jika benarlah kerajaan negeri Pahang akan naikkan harga air mentah kepada Selangor yang diperintah Pakatan Rakyat daripada RM 0.10 kepada RM 1.00 permeter padu, maka amat-amat malanglah rakyat negeri Selangor kerana mendapat negeri jiran yang pemerintahnya tidak bertimbang rasa dan mengamalkan politik buli dan dendam.

Sedangkan negara Singapura dapat menikmati air mentah 3 sen untuk 1000 gelen daripada negeri Johor! Bayangkan apakah perasaan rakyat Selangor jika diperlakukan sebegitu? Di sini adakah Adnan Yaakob tidak terfikir bahawa rakyat Selangor yang dianiaya itu juga adalah rakyat Malaysia yang termasuk dalamnya orang Melayu dan Islam? Adakah Adnan Yaakob tidak terfikir bahawa berapa ramai rakyat Pahang yang berhijrah ke Selangor untuk mencari rezeki akan turut teraniaya oleh tindakan beliau yang zalim ini?

Jika beginilah amalan politik Umno dan Barisan Nasional saya rasa rakyat tiada pilihan melainkan memastikan semua negeri-negeri di Malaysia ini jatuh bawah Pakatan Rakyat agar budaya politik buli dan dendam dapat dihapuskan.

posted by Lidah Penghunus @ 11:01 AM   2 comments

2 Comments:

At 11:52 PM, Anonymous Dimasdali said...

menarik sekali artikelnya, tapi jauh lebih baik dari negara saya Indonesia yang sungguh korup dimana-mana. Terima kasih, salam kenal

 
At 11:55 PM, Anonymous Dimasdali said...

Mohon maaf, saya salah isi url..

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter