Monday, June 06, 2005

Lagi pasal pemilihan dalam muktamar Pas pusat.

Assalamualaikum.

Gandingan ketiga-tiga naib presiden dan timbalan presiden ini dilihat oleh semua pihak termasuk yang dalam parti dan luar parti sebagai gabungan yang akan membawa Pas kepada kegemilangan, ramai yang yakin bahawa mereka yang dipilih ini akan menjadi penentu kepada kejayaan parti pada masa akan datang.

Memang tidak dinafikan bahawa dalam usaha membawa perubahan yang positif dalam parti pemimpin-pemimpin haruslah dipilih di kalangan mereka yang berwibawa yang boleh membawa parti ke arah kecemerlangan. Namun begitu ingin juga saya ingatkan bahawa kita jangan terlampau jadikan faktor pemimpin sebagai faktor utama pembawa kejayaan kepada Pas hingga kita lupa dan hilang kebergantungan kita kepada Allah. Kita tidak mahu kesilapan kita bila dapat menawan terengganu diulang. Memang tidak dinafikan bahawa kemenangan kita di Terengganu telah menjadikan faktor kita memegang pemerintahan Darul Iman itu sebagai faktor untuk mencipta kemenangan yang lebih besar.

Bila disingkap kembali sirah para sahabat, Khalifah Umar R.A memecat Khalid al Walid sebagai panglima perang kerana tidak mahu umat islam menganggap Khalid al Walid sebagai faktor kemenangan tentera islam, bukan kerana pertolongan Allah. Jadi adalah amat penting untuk kita tanamkan dalam hati kita bahawa hanya Allah sahaja yang boleh bawa kemenangan kepada Pas, pemilihan pemimpin di kalangan mereka yang berwibawa hanyalah ikhtiar dan strategi kita dalam menjana kemenangan.

posted by Lidah Penghunus @ 10:04 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter