Thursday, May 19, 2005

Kesian Mahathir

Assalamualaikum

mahathir begitu kecewa apabila beliau ditahan dari memasuki baitul maqdis, tanah suci ketiga umat islam, malahan kekecewaan ini juga dilahirkan oleh media-media arus perdana tempatan seolah-olah israel telah menjatuhkan air muka 'perdana menteri' Malaysia.

Mengulas isu ini Dr Mahathir perlu ingat yang pertamanya beliau bukan lagi pemimpin negara. beliau sekarang ini hanyalah rakyat biasa dan tidak apa yang perlu marahkan apabila beliau dihalang memasuki baitulmaqdis.

Yang paling penting sekali yang perlu beliau ingat ialah, beliau pernah mengecop pejuang berani mati yang dipelopori sayap jihad Hamas sebagai pengganas. Mereka yang menggunakan kaedah meletupkan diri sendiri bagi tujuan untuk memerangi israel yang menceroboh bumi islam palestin dan diiktiraf oleh ulama sebagai syahid dikatakan pengganas oleh beliau sama seperti yang dilabelkan oleh kuasa-kuasa kuffar. Jadi sebenarnya beliau tidak layak untuk memijakkan kaki ke bumi baitul maqdis atas sebab penghinaan yang dilemparkannya terhadap mereka yang berjuang untuk membebaskan baitul maqdis daripada cengkaman zionis

posted by Lidah Penghunus @ 11:34 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter