Thursday, June 22, 2006

Perihal nasihat pihak polis kepada civilian.

Assalamualaikum.

Cuma nak sentuh sedikit tentang nasihat polis kepada orang awam agar tidak bertindak sendiri dan membelakangi undang-undang. Nasihat oleh pihak polis ini adalah ekoran daripada tindakan penduduk sebuah taman perumahan di negeri Johor yang membelasah sehingga mati seorang penagih yang cuba memecah masuk sebuah rumah.

Kalau cerita bab bertindak sendiri secara melampau dan membelakangkan undang-undang ini, rasanya pihak polis pun tidak kurang hebatnya. Bukan lagi rahsia apabila tahanan-tahanan dalam lokap balai polis yang disyaki atas kesalahan jenayah, dibelasah dan diseksa dengan begitu teruk sekali bertujuan untuk memaksa mereka mengaku salah hinggakan adanya kes kematian mengejut atau misteri melibatkan tahanan dalam lokap polis.

Dan tidak dapat disembunyikan lagi tentang tindakan kasar dan tidak beretika pihak-pihak polis dan FRU menyuraikan peserta-peserta demonstrasi aman dan yang terbaru tidak perlulah kita ceritakan lagi kerana menara bekembar KLCC beserta isinya telah menyaksikan segala-galanya.
Jadi tidak hairanlah jika perlakuan-perlakuan di luar batasan undang-undang oleh pihak polis ini menjadi ikutan rakyat.

posted by Lidah Penghunus @ 11:30 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter