Tuesday, July 17, 2007

Nahas Nuri - Najib patut letak jawatan.

Assalamualaikum.

Pertama sekali saya ucapkan sedalam-dalam takziah kepada keluarga terdekat mangsa nahas helikopter Nuri yang telah ditemui petang tadi. Diharapkan agar mereka semua dikurniakan kesabaran dalam menghadapi dugaan daripada Allah ini.

Dengan terhempasnya pesawat Nuri yang terbaru ini bermakna telah masuk kali ke-18 kali helikopter yang digunakan sejak tahun 1968 ini meragut nyawa perajurit negara khususnya anggota TUDM. Apa yang dikesalkan di sini Menteri Pertahanan, Datuk Seri Najib masih lagi tidak bercadang untuk menghentikan penggunaan Nuri dan menukarkannya kepada pesawat yang lebih baru. Sedangkan sepatutnya lama dahulu lagi pesawat helikopter milik TUDM ini ditukar dan digantikan dengan yang lebih moden sebagaimana negara kita sekarang mampu untuk memiliki pesawat Sukhoi dan kapal selam Scorpene.

Maka insiden yang terbaru ini bagi saya adalah lebih baik Datuk Seri Najib sebagai Menteri Pertahanan meletakkan sahaja jawatan sebagai mengambil tanggungjawab. Jika kegagalan pasukan bola sepak negara presidennya masih enggan letak jawatan kita masih boleh terima. Tetapi ini adalah soal nyawa anggota keselamatan kita yang kita amat perlukan kepakaran mereka.

Jangan nanti oleh kerana keengganan kerajaan menghentikan penggunaan helikopter lama yang telah meragut nyawa anggota tentera kita, masyarakat akan memboikot daripada menyertai TUDM, ibu bapa dan keluarga tidak akan menggalakkan anak mereka menyertai tentera udara.

posted by Lidah Penghunus @ 10:28 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter