Monday, July 09, 2007

Najib sudah marah dan merapu.

Assalamualaikum.

Jika dalam akhbar semalam Datuk Seri Najib tidak cakap banyak berkenaan rekaan gambar super impose yang berkaitan dengan beliau, dalam akhbar hari ini pula Timbalan Perdana Menteri itu begitu marah serta berang terutama sekali terhadap PKR dan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Mungkin tindakan Najib ini akibat di'cucuk' oleh Pemuda Umno yang berslogankan "gempur" itu. Namun begitu beliau bukannya menjawab persoalan yang berkaitan dengan diri beliau sebaliknya menyerang pembangkang iaitu Pas dan PKR dan diri Datuk Seri Anwar sendiri.

Dalam pada itu, Najib mempersoalkan tindakan pemimpin tertinggi PKR yang sentiasa melihat segala tindakan kerajaan sebagai tidak betul sedangkan rakyat tahu apa yang pemimpin berkenaan lakukan ketika masih berada dalam UMNO dan kerajaan.
Tanpa menyebut nama, Najib berkata, pemimpin berkenaan disingkirkan daripada UMNO disebabkan masalah peribadi dan bukannya berpunca daripada soal dasar dan prinsip.
‘‘Jangan kita kata orang lain tidak betul, tetapi kita sendiri buat angkara yang sebaliknya yang lambat laun orang akan tahu, saya percaya orang kampung pun sudah tahu segala-galanya, tidak payahlah hendak cakap, dahulu buat apa dalam UMNO.
‘‘Bila keluar semuanya tidak betul, dasar tidak betul, padahal dalam UMNO kita tahu cerita dia, orang Pulau Pinang pun tahu cerita dia, dalam politik kena ada prinsip dan moral, jangan dahulu cakap lain, sekarang lain, semuanya tidak betul sedangkan dunia mengiktiraf UMNO sebagai parti paling berjaya dalam sistem demokrasi berparlimen,”

‘‘Hendak gabungkan Pas dengan Haji Hadi dan Nik Aziz, satu yang ekstremis, Kit Siang dan Guan Eng ekstremis, saya tidak tahu macam mana hendak bergabung, akhirnya dia (PKR) akan terjongkang di tengah-tengah, tidak boleh, jangan main silap mata, kalau tidak ada kredibeliti, tidak payahlah, akhirnya orang tidak akan yakin,” Utusan Malaysia - 9 Julai 2007.

Walaupun Najib tidak mahu memberitahu individu yang maksudkannya namun kita tahu bahawa beliau adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tidak cukup dengan serangan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, pemimpin Pas pun turut diserang oleh Najib dengan melabelkan mursyidul am dan presiden Pas sebagai ekstremis. Jelas di sini bahawa Najib membuat serangan membabi buta tanpa fakta yang jelas dan terlalu dipengaruhi emosi. Kita tidak perlu jawab pun rakyat boleh menilai kebenaran kata-kata Najib itu. Rakyat sudah tahu siapa sebenarnya yang memfitnah dan siapa sebenarnya yang ekstremis dan melampau.

Seperti yang saya sebutkan semalam dan seperti yang disarankan oleh dewan ulama' sepatutnya Najib harus menjawab segala persoalan yang timbul terutama sekali tentang kewujudan gambar beliau bersama Altantuya agar riak-riak fitnah dapat dihentikan, bukannya terus merapu dan menyerang membabi buta parti pembangkang.

posted by Lidah Penghunus @ 1:16 PM   1 comments

1 Comments:

At 3:37 PM, Blogger Ibnu Nawi Al- Yamani said...

nak tnya betul ke gmbr tu blh x saya tengok tlg send kat email saya gmbr tu blh x..sy x sokong mana2

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter