Monday, July 02, 2007

Umno lantik penulis khas untuk hadapi bloggers.

Assalamualaikum.

Dalam menghadapi kebanjiran penulis laman blog atau blogger yang dianggap Umno sebagai penyebar fitnah dan boleh membahayakan survival politik mereka, sebuah kumpulan penulis khas telah dibentuk yang diketuai oleh Datuk Seri Azalina Othman Said.

Majlis Tertinggi (MT) UMNO akan melantik penulis khas bagi menangkis semua fitnah terhadap pemimpin negara yang disiarkan melalui laman blog di Internet sebagai strategi parti menghadapi perang siber.
Ahli MT, Datuk Seri Azalina Othman Said berkata, Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi melantik beliau mengetuai gerakan membendung fitnah itu pada mesyuarat MT, baru-baru ini.
Menurutnya, langkah itu adalah antara dua strategi utama UMNO dalam menghadapi pilihan raya akan datang selain mendaftarkan secara aktif ahli-ahlinya sebagai pengundi.
Beliau yang juga Menteri Belia dan Sukan bagaimanapun enggan mengulas lebih lanjut mengenai blog yang dimaksudkan itu dan cara ia dilaksanakan nanti.
‘‘Setakat ini, kita mempunyai ramai penulis bagi menjalankan perang siber ini. Saya akan berjumpa dengan pengerusi dan ketua bahagian di seluruh negara dalam siri jelajah nanti. Utusan Malaysia - 2 Julai 2007.


Selama ini kita di pihak pembangkang telah menerima pelbagai bentuk serangan media yang begitu dahsyat daripada Umno dan Barisan Nasional melalui televisyen, radio dan akhbar yang dikuasai oleh mereka dan untuk menghadapi serangan-serangan tersebut pelbagai kaedah telah diusahakan antaranya ialah melalui laman blog dan web tv. Maka di sini kita alu-alukanlah jika Umno dan Barisan Nasional berhasrat untuk menghantar penulis jagohan mereka terjun ke arena siber berhadapan dengan penulis blog propembangkang.

Kita mahu lihat apakah jawapan balas mereka terhadap persoalan-persoalan yang kita bangkitkan terutama yang menyentuh pentadbiran negara. Jika selama ini serangan mereka melalui akhbar dan televisyen yang dibuat dalam bentuk harian itu pun kita tidak gentar maka insya-Allah dengan kehadiran penulis khas mereka di alam siber ini pun tidak akan menggugat kita sebagai penulis yang menyampaikan kebenaran.

posted by Lidah Penghunus @ 3:45 PM   1 comments

1 Comments:

At 8:03 PM, Anonymous Anonymous said...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter