Sunday, June 24, 2007

Johari yakin laporan BPR menyebelahinya?

Assalamualaikum.

Sebelum ini Datuk Mohd Johari Baharum yang dikaitkan dengan pembebasan penjenayah yang ditahan mengikut Ordinan Darurat selepas menerima sogokan RM 5 juta mendesak BPR agar memgumumkan hasil siasat tentang kesnya dengan kadar segera. Dalam akhbar hari ini beliau yang juga Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri menyatakan keyakinan beliau bahawa laporan hasil siasatan akan menyebelahi beliau.

Datuk Mohd. Johari Baharum yakin laporan Badan Pencegah Rasuah (BPR) yang akan dikeluarkan bila-bila masa daripada sekarang berhubung kes beliau yang didakwa menerima sogokan RM5 juta bakal memihak kepadanya.
Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri itu berkata, beliau tidak risau dengan hasil laporan BPR itu kerana tidak pernah terlibat dalam sebarang kegiatan rasuah.
Beliau menegaskan sudah lama beliau bersedia untuk menerima hasil laporan berkenaan kerana yakin tidak bersalah dalam hal itu.
“Tak ada sebab untuk saya takut dengan laporan BPR yang akan dikeluarkan kerana saya tak pernah terlibat langsung dalam rasuah," Mingguan Malaysia - 24 Jun 2007.

Pelik apabila Datuk Johari mengatakan bahawa laporan BPR akan menyebelahinya. Jika benar beliau yakin bahawa beliau tidak bersalah sepatutnya beliau menyatakan bahawa kebenaran yang menyebelahi beliau, bukan BPR menyebelahi beliau. BPR sebagai yang kita maklum, bekas ketua pengarahnya telah disiasat atas pelbagai kesalahan termasuk rasuah dan akibatnya orang no. 1 BPR itu terpaksa menamatkan kontraknya. Jadi sama-samalah kita nantikan keputusannya dan keputusan disebalik keputusan itu.

posted by Lidah Penghunus @ 4:27 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter