Thursday, June 21, 2007

Islam Hadhari untuk mendapatkan keredhaan barat.

Assalamualaikum.

Semalam dalam berita TV dengan bangganya menyatakan bahawa Islam Hadhari oleh kerajaan BN telah bergema di bumi Russia. Dalam akhbar hari ini pula, semasa memberikan ucaptama yang bertajuk Mempersembahkan Wajah Islam yang Sebenar kepada Dunia, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menyatakan bahawa jurang perbezaan antara barat dan Islam dapat diselesaikan dengan cara menerapkan Islam Hadhari kepada umat Islam.

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menggesa dunia menggerakkan dua langkah penyelesaian bagi menangani jurang antara Islam dan Barat iaitu menerusi penerapan Islam Hadhari di kalangan umat Islam dan dialog peradaban yang aktif di semua peringkat.
Sehubungan itu, Perdana Menteri berkata, Malaysia menawarkan pendekatan Islam Hadhari kepada masyarakat antarabangsa sebagai satu lagi sumbangan ke arah memahami Islam daripada semua sudut.
Katanya, Malaysia sedang menerapkan Islam Hadhari atau Islam yang beradaban di kalangan rakyatnya yang pelbagai agama dan menjadikan Islam itu sebagai faktor penyatuan, bukannya perpecahan.
Perdana Menteri menambah, penerapan Islam Hadhari adalah pendekatan terbaik berteraskan toleransi, progresif dan cintakan keamanan demi kesejahteraan kepada umat Islam dan bukan Islam. Utusan Malaysia - 21 Jun 2007.


Jika kita lihat realiti sebenar perlaksanaan pendekatan Islam Hadhari oleh kerajaan selama ini iaitu Islam tidak dilaksanakan dengan sepenuhnya, kemungkaran terus dibiarkan berleluasa, rakyat dilalaikan dengan pelbagai hiburan yang melampau maka jelaslah di sini bahawa pendekatan Islam Hadhari dalam menyelesaikan konflik Islam dan Barat yang dinyatakan Pak Lah itu tadi bermaksud negara umat Islam mestilah melaksanakan sesuatu yang membawa kepada keredhaan barat kepada umat Islam.

Sebagaimana yang kita maklum bahawa barat khususnya Amerika dan negara Eropah amat-amat tidak menyenangi usaha-usaha untuk kembali kepada Islam yang sebenar. Mereka amat bimbang kepada kebangkitan Islam di sesebuah negara umat Islam dan mereka akan cuba mencari pelbagai alasan agar dapat menyingkirkan sesebuah pemerintahan yang melaksanakan Islam sepenuhnya. Maka perlaksanaan Islam Hadhari oleh Pak Lah itu dilihat tidak membahayakan dan memberikan ancaman kepada barat.

Baru-baru ini juga kita sudah lihat bagaimana Pergerakan Fatah yang diterajui oleh Presiden Mahmoud Abbas berjaya mendapatkan keredhaan barat iaitu Amerika Syarikat dan Israel apabila mereka berjaya menyingkirkan gerakan Islam Hamas dalam pentadbiran Palestin dan memutuskan untuk tidak bekerjasama dengan kumpulan yang tidak disenangi oleh Amerika Syarikat dan Israel itu. Maka bolehlah dikatakan di sini bahawa Pergerakan Fatah juga telah melaksanakan pendekatan Islam Hadhari seperti yang disyorkan oleh Pak Lah itu dalam usaha meredakan konflik antara negara Palestin dan Amerika.

posted by Lidah Penghunus @ 1:06 PM   1 comments

1 Comments:

At 3:56 PM, Anonymous Anonymous said...

Jenayahkan Islam Hadhari!!!

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter