Monday, June 11, 2007

KL banjir besar.

Assalamualaikum.

Semalam Kuala Lumpur telah dilanda banjir yang dikatakan sebagai yang terburuk sejak tahun 2003 yang hampir melumpuhkan kota Kuala Lumpur sebagai pusat bandaraya.

Hampir keseluruhan pusat bandar raya lumpuh berikutan hujan lebat hampir empat jam petang semalam, menyebabkan laluan utama dan kawasan sekitarnya ditenggelami air sedalam 1.8 meter dan tiga meter.
Antara kawasan terbabit ialah stesen Sistem Transit Aliran Ringan (LRT) Masjid Jamek, Jalan Masjid India, Jalan Perak, dan Jalan Pinang, Kampung Baru, Jalan Tun Razak, Jalan P Ramlee, Jalan Kolam Air, di Setapak.

Kampung Baru, Sentul, Jinjang Selatan dan Segambut adalah kawasan paling teruk dilanda banjir apabila hujan berterusan dari jam 5 petang hingga 9 malam.
Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Wira Abu Seman Yusop, berkata banjir yang melanda kali ini adalah yang terburuk sejak kali terakhir dialami pada 2003 apabila lebih 30 kawasan, termasuk pusat bandar raya ditenggelami air. Berita Harian - 11 Jun 2007.

Jika akhbar semalam Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Annuar Musa menggesa Kerajaan Negeri Kelantan melupuskan hutang tertunggak rakyat negeri itu atas dakwaan perkhidmatan yang kurang memuaskan. Di Kuala Lumpur ini bukan sekali dua berlakunya banjir kilat maka pihak DBKL juga mungkin patut melupuskan segala hutang-piutang warga KL yang berkaitan dengan cukai pintu dan sebagainya atau menurunkan kadar cukai atau caj yang dikenakan ke atas warga kota.

posted by Lidah Penghunus @ 2:22 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter