Wednesday, June 13, 2007

PPP pun mahu guna Islam.

Assalamualaikum.

Sebagaimana yang kita tahu sebelum ini Umno telah pun mempergunakan Islam yang diberi nama Islam Hadhari dalam usaha parti Melayu itu untuk menyaingi Islam yang diperjuangkan oleh Pas dan seterusnya menarik sokongan rakyat yang cenderung kepada Islam. Kini Parti Progresif Penduduk atau PPP pula berminat untuk menggunakan Islam dalam usaha parti komponen BN itu menarik sokongan pengundi beragama Islam di negara ini

Parti Progresif Rakyat (PPP) yang dalam usaha mengukuhkan kedudukannya sebagai parti berbilang kaum akan menubuhkan Biro Agama Islam bagi mendapatkan sokongan lebih meluas di kalangan rakyat.
Keputusan dibuat dalam mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi parti itu pada 25 Mei lalu dengan Pengerusi PPP Kelantan, Datuk Nik Sapeia Nik Yusof dilantik sebagai pengerusi biro tersebut.
Nik Sapeia memberitahu Utusan Malaysia, beliau bersedia memikul tanggungjawab itu bagi memperlihatkan PPP sebagai sebuah parti berbilang kaum yang akan sentiasa menghormati dan mempertahankan kedudukan agama Islam sebagai agama rasmi negara. Utusan Malaysia - 13 Jun 2007.


Yang lebih menarik lagi ialah mengenai kenyataan di bawah ini;

Katanya, sebagai langkah awal PPP Kelantan berhasrat menubuhkan Institut Haqiqat Islam bagi mendidik dan memberi kefahaman tentang ajaran Islam sebenar yang selama ini kerap dipesongkan oleh mereka yang berkepentingan. Utusan Malaysia - 13 Jun 2007.

Nampaknya PPP yang baru belajar berjinak dengan Islam itu cuba untuk mengajar rakyat khususnya di Kelantan tentang Islam yang sebenar dan seterusnya memberitahu rakyat di negeri Serambi Mekah itu kononnya Islam yang diperjuangkan oleh Pas Kelantan adalah Islam yang terpesong. Ini samalah dengan Umno Kelantan yang merasakan bahawa slogan Manhaj Islam Hadhari mereka adalah lebih baik daripada slogan Membangun Bersama Islam yang di bawa oleh Kerajaan Pas Kelantan selama ini.

Jika benar usaha mereka untuk memasukkan Islam dalam agenda perjuangan, mereka seharusnyalah belajar daripada mereka yang benar-benar memperjuangan Islam dan perjuangan mereka itu terbukti dilaksanakan seperti di Kelantan. Namun di sini jelaslah bahawa semuanya itu hanyalah kepentingan politik semata-mata. Datuk Nik Sapeia Nik Yusof sebagaimana yang kita maklum sebelum ini pernah terlibat dengan serangan pemedih mata ke atas Tun Dr Mahathir ketika beliau Di Kelantan dan Tun juga sebelum ini pernah menyatakan hasrat beliau agar Kelantan terus kekal di bawah Pas.


PEMBERITAHUAN : Untuk makluman saya yang memakai nama pena atau nickname Lidah Penghunus setakat ini hanya memiliki dan mengendalikan dua buah laman blog sahaja iaitu Hunusan Lidah http://www.lindunganbulan.blogspot.com dan Pentas Karya http://www.karyamuslim.blogspot.com
Maka jika ada mana-mana LAMAN BLOG yang menggunakan nama Lidah Penghunus maka ianya bukan daripada saya. HARAP MAKLUM.

posted by Lidah Penghunus @ 3:05 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter