Monday, June 25, 2007

Suruhanjaya Eropah dan kerajaan Britain.

Assalamualaikum.

Berkenaan isu kritikan terhadap DEB oleh duta dan Ketua Delegasi Suruhanjaya Eropah ke Malaysia Thierry Rommel, akhbar hari ini Pergerakan Pemuda Umno Malaysia memberi amaran kepada Rommel agar tidak mencampuri urusan Malaysia khususnya dalam perlaksanaan DEB.

Pergerakan ini membantah kenyataannya dan memberi amaran kepada Rommel supaya jangan cuba mencampuri urusan dan dasar negara ini. Jangan pandai-pandai campur tangan dalam urusan dalaman Malaysia.
Menyifatkan tindakan Rommel itu tidak boleh diterima, beliau mengajak rakyat Malaysia menyatakan bantahan berhubung isu berkenaan supaya pada masa depan tiada pihak mencampuri urusan dalaman negara.
“Kita percaya bantahan rakyat penting berbanding langkah menghantar memorandum bantahan ke kedutaan kerana saya nampak tindakan sedemikian tidak ke mana. Rakyat sendiri perlu bersuara dan membantah tindakan orang seperti ini,” Berita Harian - 25 Jun 2007.

Di sini kita sendiri pun tidak setuju dan membantah tindakan biadab duta dan Ketua Delegasi Suruhanjaya Eropah itu. Walaupun kita juga berpendapat bahawa DEB selepas Tun Abdul Razak dilaksanakan secara tidak adil dan hanya menguntungkan kroni dan puak-puak kapitalis namun kita tidak perlukan campur tangan daripada orang luar. Sudah cukup ada pembangkang untuk menyuarakan isu ini. Bagi negara kesatuan Eropah adalah lebih baik mereka menyelesaikan masalah mereka sendiri terutama yang membabitkan anggota mereka, Britain yang bersekongkol dengan Amerika Syarikat menceroboh Iraq dan melukakan hati masyarakat Islam dengan memberi pingat kepada orang yang menghina Islam.

Kepada Pemuda Umno pula, kita belum dengar pun suara bantahan mereka terhadap kebiadaban kerajaan Britain menganugerahkan darjah kebesaran kepada Salman Rushdie sedangkan isu ini adalah menyentuh sensitiviti umat Islam di seluruh dunia dan sepatutnya sebagai pemuda yang sentiasa melaungkan slogan "gempur" mereka bangkit membantah tindakan biadab Britain ini. Atau adakah mereka hanya akan bersuara apabila ada pihak yang menghina atau mempertikaikan Islam Hadhari mereka? Apapun 29 Jun ini kita akan turun berdemonstrasi untuk menyuarakan isu ini. Kepada Pemuda Umno kita alu-alukan penyertaan mereka untuk sama-sama kita membela agama Islam dan rasul junjungan kita SAW.

posted by Lidah Penghunus @ 1:25 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter