Saturday, November 10, 2007

Pastikan pusat bandaraya Kuala Lumpur kelihatan kuning dari stesyen angkasa lepas ISS.

Assalamualaikum.

Kita ada lebih kurang 4 jam sahaja lagi sebelum bermulanya detik-detik bersejarah dalam perjuangan menuntut pemulihan demokrasi di negara kita. Jika sebelum hari raya tempoh hari sejarah telah tercipta untuk negara apabila anak Malaysia kita berjaya menjejakkan kaki ke ruang angkasa lepas bertempat di ISS. Maka petang ini kita mahu sejarah sekali lagi dicipta apabila sebahagian daripada bandaraya Kuala Lumpur kita kelihatan kuning apabila dilihat daripada stesyen angkasa lepas milik Rusia itu. Biar negara Rusia lihat bahawa negara kita bukan sahaja mampu untuk menghantar rakyatnya ke angkasa lepas, seiring dengan itu rakyat negara kita juga mampu untuk menuntut perubahan tanpa rasa takut dengan tekanan-tekanan oleh pihak pemerintah.

Semalam semasa ucapan penangguhan perhimpunan agung Umno, Presiden Umno mengatakan bahawa demonstrasi dan perhimpunan bukan cara demokrasi dan tidak mampu membuat perubahan. Sedangkan beliau lupa bahawa demonstrasi dan himpunan aman adalah sebahagian daripada amalan demokrasi. Pak Lah lupa bahawa dengan himpunan Umno pada tahun 1946 maka gagasan Malayan Union dibatalkan oleh penjajah British dan sejarah di seluruh dunia membuktikan bahawa himpunan rakyat telah berjaya membawa kepada suatu perubahan. Tapi apa boleh buat, Melayu (Umno) mudah lupa, ditambah pula zaman Pak Lah, mudah tidur dan mudah terpesona nun jauh di angkasaraya.

Kembali kepada topik himpunan pada petang ini, kita sebagai orang Islam yang memperjuangkan Islam maka selain daripada persiapan mental dan fizikal seperti yang diingatkan dalam artikel-artikel berkenaan himpunan BERSIH, persediaan kerohanian juga penting. Kebergantungan kita hanyalah kepada Allah disamping usaha yang telah kita buat. Banyakkan berdoa dan seperti yang diingatkan oleh pimpinan, perbetulkan niat anda, ikhlaskan diri kepada Allah. Andaikata kita gugur petang ini biarlah kita gugur kerana mempertahankan Islam bukan kerana menuntut demokrasi. Kita menuntut pemulihan demokrasi kerana demokrasi adalah satu-satunya wadah untuk kita pejuang Islam menaikkan Islam sebagai pemerintah di negara ini. Semoga Allah terima usaha kita ini.


HIMPUNAN 100,000 RAKYAT - 4 JAM 35 MINIT LAGI.

posted by Lidah Penghunus @ 10:24 AM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter