Monday, February 25, 2008

Baru menang tanpa bertanding 9 kerusi sudah kata bakal peroleh mandat memerintah.

Assalamualaikum.

BN menang 9 kerusi -- Tanda bakal peroleh mandat memerintah negara – PM.
KUALA LUMPUR 24 Feb. – Barisan Nasional (BN) menang tanpa bertanding di sembilan kerusi pada hari penamaan calon hari ini, memberikan petanda awal ia akan mencatat kemenangan besar pada Pilihan Raya Umum Ke-12.
Permulaan cemerlang BN itu dicatatkan di tujuh kerusi Parlimen dan dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) ketika pakatan pembangkang cuba memberikan cabaran sengit di 222 kerusi Parlimen dan 505 kerusi DUN yang dipertandingkan.
Kemenangan tanpa bertanding itu kini menguatkan lagi keyakinan jentera BN untuk bekerja keras menguasai baki 215 kerusi Parlimen dan 502 kerusi DUN.
Hari ini Pas juga menang tanpa bertanding di kerusi DUN Kijang di Kelantan selepas calon BN dibatalkan pencalonannya kerana masalah teknikal. Utusan Malaysia - 25 Febuari 2008.


Bagi saya Pak Lah sebenarnya bermimpi di siang hari apabila mengatakan akan memerintah negara dengan hanya menang tanpa bertanding sebanyak 9 kerusi. Sebenarnya kejayaan menang tanpa bertanding bagi BN adalah perkara biasa untuk kerusi-kerusi di Sabah dan Serawak. Jika kita singkap kembali pilihanraya umum ke-11 tahun 2004, Barisan Nasional mencatatkan kemenangan tanpa bertanding sebanyak 14 kerusi. Namun pada pilihanraya kali ini angka itu merosot kepada 9 kerusi.

Jadi kata saya pula, ianya adalah petanda awal kepada tumbangnya Barisan Nasional pada pilihanraya kali ke 12 ini atau sekurang-kurangnya mereka akan hilang majoriti 2/3. Dalam erti kata yang lain rakyat tidak akan memberikan laluan yang mudah kepada BN untuk membolot semua kerusi Parlimen dan Dun meskipun di Sabah dan Serawak sana. Mereka akan terus memberikan saingan yang sengit hingga parti yang menindas rakyat ini tumbang pada pilihanraya umum ke-12 ini. Insya-Allah.

posted by Lidah Penghunus @ 6:14 PM   1 comments

1 Comments:

At 8:44 PM, Blogger Gagak HitaM said...

ape-ape je lah putera lindungan bulan..dulu saya dengar ada semangat BA..semua pembangkang bersatu...sanggup kongsi matlamat dan membantu rakyat...sekarang nih...mana BA tuh....tinggal kenangan...nampaknya sekarang nih parti yg dulu sehati sejiwa dah bercerai berai..sebab nak selamatkan poket masing-masing jugak...mana-mana wakil rakyat pun macam tuh..jangan tuduh BN aje...pikir-pikirkan lah yea

jgn lupa lawat blog saya http://blackgagak.blogspot.com/

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter