Saturday, February 23, 2008

Tun restu Mukhriz tetapi tetap tidak sokong BN.

Assalamualaikum.

Laporan BERNAMA di bawah ini mengesahkan lagi bahawa bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir tidak menyokong Barisan Nasional pada pilihanraya umum kali. Beliau hanya merestui anak lelakinya iaitu Mukhriz untuk bertanding di Parlimen Jerlun itu pun dengan syarat agar memperolehi kemenangan dengan hasil usaha sendiri;

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata anaknya, Datuk Mukhriz mendapat restu beliau untuk bertanding pada pilihan raya 8 Mac ini, namun mengingatkan bahawa beliau (Mukhriz) perlu memenangi kerusi Parlimen Jerlun menerusi hasil usaha sendiri.
Beliau yang menasihatkan anaknya untuk sentiasa bekerja keras dan serius sebagai calon, turut berkata bahawa beliau tidak akan membantu berkempen untuk Mukhriz."
Tidak, saya tidak akan berkempen. Saya cuma berikan restu saya untuk dia," katanya kepada pemberita selepas merasmikan satu seminar berhubung remaja di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia di sini.
Ditanya kenapa beliau tidak akan berkempen untuk anaknya, Dr Mahathir berkata: "Itu pilihan saya".
"Saya tidak tahu. Terpulang kepada rakyat yang akan mengundi untuk menentukannya. Saya tidak boleh dengan mudah mengatakan yang anak saya seorang yang berkuasa, kuat, bijak dan macam-macam lagi," kata Dr Mahathir.
Ditanya mengenai pemilihan begitu ramai anak bekas pemimpin menjadi calon pada pilihan raya umum 8 Mac ini, bekas Perdana Menteri itu berkata senario itu tidak begitu sihat untuk budaya politik negara.
Dipetik daripada laman web http://www.bernama.com - 23 Febuari 2008.

Bagi saya kemenangan hasil usaha sendiri yang dimaksudkan oleh Tun itu ialah tidak mempergunakan sepenuhnya media massa untuk berkempen, tidak mengamalkan rasuah politik dan tidak bergantung sepenuhnya kepada pengaruh bapa ataupun bapa mertua seperti yang diamalkan oleh Khairy Jamaluddin.

posted by Lidah Penghunus @ 6:25 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter