Sunday, February 17, 2008

Kuasa politik penting untuk lindungi Islam.

Assalamualaikum.

KUALA LUMPUR 16 Feb. - Kuasa politik merupakan perkara yang paling penting dan amat diperlukan bagi menjamin kesucian Islam daripada dicemari oleh pihak tidak bertanggungjawab.
Profesor Dr. Abu Lubabah Tahir Saleh Husin dari Universiti Emiriah Arab Bersatu (UAE) sehubungan itu berkata, umat Islam wajib mempertahankan kuasa politik yang ada pada mereka daripada jatuh ke pihak lain.
''Tanpa kuasa politik, Islam dengan mudah dipermainkan oleh pihak-pihak yang selama ini bercita-cita untuk menghancurkannya. Seluruh umat Islam harus sedar mengenainya dan oleh itu ia wajib dipertahankan dengan apa cara sekalipun,"

Abu Lubabah berkata, kuasa politik yang dimaksudkan ialah kuasa pemerintahan dan ia diperolehi dalam pelbagai bentuk termasuk melalui kaedah demokrasi.
Beliau turut meminta semua umat Islam supaya menghindarkan diri daripada terjebak ke dalam pemikiran sekularisme kerana sifatnya boleh merosakkan.
''Sekularisme bermaksud memisahkan agama dan politik. Di dalam Islam tidak ada pemisahan antara keduanya kerana Islam adalah ad-din yang meliputi semua perkara. Barat sebenarnya sengaja mencetus idea ini bagi tujuan untuk merosakkan pemikiran umat Islam.
''Sebagai umat Islam, idea (sekularisme) seperti ini harus ditolak kerana ia langsung tidak menepati ketetapan ajaran Islam itu sendiri," ujarnya.
Beliau turut menarik perhatian hadirin tentang pentingnya dunia Islam tidak bergantung kepada Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF). Utusan Malaysia - 17 Febuari 2008.


Bertepatan dengan pilihanraya umum ke-12 ketika ini suka untuk saya beritahu jika umat Islam di negara ini tidak memberikan kuasa politik atau sekurang-kurangnya lebih suara dalam parlimen kepada parti yang memperjuangkan Islam maka inilah yang berlaku sekarang ini. Undang-undang dan institusi Islam dengan berani dicabar oleh kumpulan-kumpulan tertentu yang memusuhi Islam, gejala murtad semakin menjadi-jadi dan keruntuhan akhlak anak muda Islam di tahap yang membimbangkan.

Ini terjadi kerana Umno yang mempunyai kuasa politik tidak mampu untuk mempertahankan kesucian Islam. Mereka hanya mampu untuk membina masjid yang indah-indah tetapi tidak mampu untuk melaksanakan Islam secara menyeluruh dalam pemerintahan. Dalam masa yang sama rakyat dibiarkan terus hanyut dengan budaya mungkar yang dilesenkan oleh mereka sendiri.

Anak perempuan Perdana Menteri sendiri pendokong kepada Sister In Islam (SIS) yang sering mencabar hukum syariah malahan menteri kebinet dalam Umno sendiri memberikan sokongan kepada tindakan SIS yang mencabar kesucian Islam itu. Jika orang Islam sendiri berani untuk mencabar hukum Islam maka tidak hairanlah jika orang bukan Islam juga berani untuk mencabar hukum Islam.

Jadi sempena pilihanraya umum ke-12 ini yang mana rakyat khususnya umat Islam diberi peluang untuk memilih pemimpin maka pilihlah mereka yang benar-benar ingin melaksanakan Islam secara menyeluruh, bukan separuh-separuh seperti yang diamalkan oleh Umno.

posted by Lidah Penghunus @ 2:56 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter