Tuesday, February 12, 2008

BN, Utusan, hantu dan kambing.

Assalamualaikum.

Waspada 'hantu senyap'.
BALING 11 Feb. - Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN) diminta berwaspada dengan kumpulan 'hantu senyap' yang akan muncul menjelang pilihan raya umum untuk meracuni fikiran rakyat khususnya generasi muda.
Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Idris Harun berkata, hantu senyap adalah gelaran untuk satu kumpulan yang akan bertindak membuat tohmahan dan meracuni fikiran rakyat menjelang pilihan raya umum ke-12.
Menurut beliau, bagi mengatasi gejala itu, Pemuda BN perlu mengambil langkah lebih tegas bagi menghalang kempen-kempen kumpulan berkenaan.
''Sebarang bentuk tohmahan yang boleh mengelirukan rakyat secara sistematik dan terancang perlu dihalang.
"Pemuda BN perlu mengambil langkah bersiap sedia supaya kumpulan hantu senyap tidak menggugat parti dan rakyat," Utusan Malaysia - 12 Febuari 2008.



Jika kita baca laporan akhbar di atas ini dan meneliti lakaran kartun di bawahnya kita dapat agak bahawa hantu senyap yang dimaksudkan oleh mereka ialah daripada parti pembangkang yang mereka lihat asyik berkempen memburuk-burukkan parti pemerintah. Sedangkan mereka termasuk dua ekor kambing dalam lakaran kartun di atas ini lupa bahawa akhbar-akhbar seperti Utusan Malaysia inilah sebenarnya yang menjadi hantu bising atau boleh juga dikenali sebagai haiwan bising yang diperalatkan oleh parti pemerintah untuk menyerang pembangkang siang dan malam tanpa mahu memberi peluang kepada mereka untuk menjawab.

Jika tuan-tuan lihat Utusan Malaysia pada hari ini, akhbar berkenaan ada menemubual Presiden Pas, Tuan Guru Dato' Seri Presiden Pas. Walaupun ianya hampir satu muka akhbar namun ianya tidaklah memadai berbanding serangan yang dilemparkan oleh parti pemerintah melalui akhbar ini. Dalam erti kata yang lain ruangan yang diberikan kepada pembangkang khususnya Pas masih terlalu sedikit berbanding serangan yang dikenakan ke atas mereka.

posted by Lidah Penghunus @ 11:59 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter