Wednesday, February 13, 2008

Pak Lah dan media perdana pembohong.

Assalamualaikum.

PM ulas desas-desus pembubaran Parlimen hari ini.
BANGI 12 Feb. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini menafikan desas-desus yang semakin hangat bahawa beliau akan mengumumkan pembubaran Parlimen, esok.
‘‘Tidak... tidak lagi, pandailah you,’’ kata Perdana Menteri sambil tersenyum lebar ketika pemberita mengajukan soalan mengenai khabar angin kemungkinan beliau mengumumkan pembubaran Parlimen bagi membolehkan pilihan raya umum ke-12 diadakan.
Abdullah juga menolak saranan pemberita bahawa mesyuarat Kabinet esok adalah yang terakhir yang akan dipengerusikan oleh beliau sebelum pilihan raya umum.
Secara bersahaja beliau berkata: ‘‘Khabar angin, itu yang seronok dengar, siapa cakap? Mesyuarat Kabinet ada lagi, ada lagi, dalam penggal ini ada lagi mesyuarat Kabinet.’’ Utusan Malaysia - 13 Febuari 2008.

Parlimen tidak dibubar hari ini: PM.
BANGI: "Tak jadi bubar esok (hari ini). Seronok khabar angin ini (tetapi) esok (hari ini) tak ada pembubaran Parlimen," kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berhubung desas desus kononnya Parlimen akan dibubarkan hari ini.
Perdana Menteri juga menafikan kononnya mesyuarat mingguan Kabinet hari ini adalah yang terakhir sebelum Parlimen dibubarkan bagi membolehkan Pilihan Raya Umum Ke-12 diadakan. Berita Harian - 13 Febuari 2008.

Parliament won’t be dissolved today, says PM.
BANGI: Parliament will not be dissolved today.
Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi put an end to such speculation, telling reporters here yesterday: “Esok tak ada (No, it won’t be tomorrow)”.
He also denied that today’s Cabinet meeting would be the last with his present team of ministers before Parliament is dissolved to pave the way for the next general election.
“What makes you think that? How do you know it’s going to be the last Cabinet meeting (before elections are called)?” he asked when responding to a question. The Star - 13 Febuari 2008.


Dalam akhbar-akhbar hari ini menyiarkan penafian Perdana Menteri tentang ura-ura pembubaran pada hari ini, tiba-tiba pukul 12.30 tengah hari tadi Pak Lah mengumumkan parlimen dibubarkan untuk memberi ruang kepada pilihanraya umum ke-12. Nampaknya kita rakyat bukan sahaja dipermain-mainkan oleh Perdana Menteri tentang tarikh pilihanraya, malahan ditipu hidup-hidup oleh Perdana Menteri yang melaungkan slogan Islam Hadhari. Maka adakah kita hendak memilih lagi seorang yang penipu untuk jadi pemimpin?

Walau bagaimanapun, parlimen telah pun dibubarkan dan hari pembuangan undi untuk memilih parti yang memerintah akan diadakan beberapa minggu sahaja lagi. Maka sekarang bukannya masa lagi untuk sekadar bercakap-cakap serta menulis-nulis. Segala usaha harus digerakkan bagi memastikan Barisan Nasional dapat ditumbangkan pada pilihanraya umum ke-12 ini. Ini adalah sebagai ingatan kepada diri saya dan penulis-penulis blog yang lain.

posted by Lidah Penghunus @ 6:31 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter