Thursday, February 21, 2008

Di bawah BN Indeks Harga Pengguna terus meningkat.

Assalamualaikum.

IHP Januari naik 2.3 peratus.
KUALA LUMPUR 20 Feb. - Indeks Harga Pengguna (IHP) bagi Januari meningkat 2.3 peratus kepada 107.5 daripada 105.1 sebelumnya.
Peningkatan itu disebabkan peningkatan dalam indeks semua kumpulan utama kecuali kumpulan pakaian dan kasut dan komunikasi yang masing-masing merosot 1.4 peratus dan 0.8 peratus, demikian menurut Jabatan Perangkaan dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Peningkatan yang ketara dicatatkan dalam makanan dan minuman bukan alkohol (3.9 peratus), perumahan, air, kuasa elektrik, gas dan bahan bakar lain (1.2 peratus) dan pengangkutan (1.0 peratus).
Berbanding pada Disember tahun lepas, IHP meningkat 0.4 peratus berikutan peningkatan dalam semua kumpulan utama kecuali komunikasi yang turun 0.1 peratus.
Antara peningkatan itu ialah pendidikan (satu peratus), restoran dan hotel (0.9 peratus); barangan dan perkhidmatan pelbagai (0.9 peratus); makanan dan minuman bukan alkohol (0.6 peratus); pakaian dan kasut (0.4 peratus); kesihatan (0.4 peratus) dan pengangkutan (0.4 peratus). Utusan Malaysia - 21 Febuari 2008.


Inilah padahnya jika rakyat Malaysia terus memilih Barisan Nasional sebagai pemerintah. Kita percaya sebaik sahaja dipilih sekali lagi untuk memerintah dalam pilihanraya umum ke-12 ini mereka akan menaikkan lagi harga minyak, akibatnya harga barangan keperluan akan terus melambung, Indeks Harga Pengguna terus naik dan rakyat juga yang akan terus menderita. Jadi untuk memastikan Indeks Harga Pengguna ini tidak terus naik maka pergunakanlah peluang pada pilihanraya umum ke-12 ini untuk memilih parti yang ingin melaksanakan negara berkebajikan.

posted by Lidah Penghunus @ 6:39 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter