Thursday, May 01, 2008

Hari untuk kaum pekerja.

Assalamualaikum.

Kaum pekerja di negara ini sudah sekian lama dihimpit oleh kenaikan kos hidup dengan sebahagian daripada mereka masih pada tangga gaji yang rendah. Jeritan rintihan mereka golongan yang tertindas ini tidak mendapat perhatian daripada kerajaan yang memerintah. Sekarang ini Pakatan Rakyat telah berjaya membentuk kerajaan di lima negeri dan berjaya menempatkan 82 wakil di Dewan Rakyat. Harapan kita agar kerajaan Pakatan Rakyat ini dapat mendengar keluhan golongan pekerja ini seterusnya dapat meringankan bebanan yang ditanggung oleh sebahagian besar mereka.

Abdullah minta pekerja tingkatkan komitmen majukan negara.
KUALA LUMPUR 30 April - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meminta semua pekerja di negara ini memberi komitmen yang tinggi ke arah merealisasikan aspirasi menjadikan Malaysia sebuah negara maju.
Justeru Perdana Menteri berkata, setiap pekerja perlu bekerja keras, memperkayakan diri dengan sikap masyarakat yang berminda kelas pertama serta berazam menjadi pekerja berinovatif dan kreatif.
Ujar beliau, selain itu, kejayaan Misi Nasional juga memerlukan setiap pekerja mempunyai sifat-sifat sedemikian kerana hanya melaluinya sahaja, segala usaha kerajaan untuk membangun serta memajukan negara ini mampu dicapai.
"Sesungguhnya aspirasi negara untuk menjadi negara maju memerlukan komitmen setiap lapisan masyarakat dan semua pihak termasuk para pekerja.
"Oleh itu, kita hanya akan berjaya sekiranya kita terus berusaha dengan penuh keazaman dan iltizam untuk membangunkan negara ke arah menjadikan Malaysia yang makmur, progresif, adil, berdaya tahan dan berdaya saing," Utusan Malaysia - 1 Mei 2008.


Berkenaan perutusan rasmi Perdana Menteri sempena Hari Pekerja seperti yang disiarkan dalam akhbar di atas ini, sebagai Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi jangan hanya mengharapkan golongan pekerja di negara ini meningkat komitmen untuk memajukan negara. Beliau dan pentadbirannya juga haruslah berusaha untuk memastikan golongan pekerja di negara ini tidak terus terhimpit terutama sekali oleh kenaikan harga barang dan perkhidmatan. Akhir sekali semoga sambutan Hari Pekerja pada kali ini yang paling bermakna untuk kaum pekerja di negara ini.

Selamat Hari Pekerja, hidup rakyat! makkal sakhti! Takbeer! Allahu akhbar!!!

posted by Lidah Penghunus @ 4:11 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter