Friday, May 02, 2008

Tun Dr Mahathir - Daripada PM ke bloggers.

Assalamualaikum.

Dr Mahathir miliki blog sendiri.
PUTRAJAYA: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, kini mempunyai laman blog sendiri iaitu www.chedet.com untuk memberi peluang kepada orang ramai berinteraksi secara dua hala berkongsi pandangan, kritikan atau pendapat.
Dr Mahathir berkata, laman blog yang diwujudkan secara rasmi mulai semalam membolehkan beliau memaparkan pelbagai pandangan dan pendapat peribadinya terhadap isu tertentu untuk dikongsi dengan seluruh masyarakat.
Malah, beliau turut mengalu-alukan semua pihak termasuk media untuk menghasilkan semula atau memetik bahan yang dipaparkan dalam laman blog terbabit dengan syarat memberi kredit kepada alamat laman blognya.
Bagaimanapun, semua komen dan pandangan yang disalurkan ke laman blog itu mesti disertakan dengan nama atau nama samaran masing-masing, bagi mengelakkan ‘posting’ mereka ditolak. Harian Metro - 2 Mei 2008.

Selepas sahaja Pilihanraya Umum ke-12 dan melihatkan banyak perubahan besar yang berlaku terutama sekali yang melibatkan prestasi parti pembangkang. Kita lihat ramai sudah mula hendak memiliki blog sendiri terutama sekali di kalangan pemimpin Barisan Nasional dan ada antara mereka yang mempunyai jawatan dalam kerajaan. Malahan yang terbaru bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir juga tidak mahu ketinggalan untuk memiliki blog sendiri. Blog beliau ini boleh diikuti melalui alamat berikut http://www.chedet.com/

Kunjungan saya ke blog Tun mendapati baru sahaja dua hari beroperasi beliau telah berjaya mengumpulkan pengunjung 100 ribu lebih. Dan posting pertama Tun mendapat komen sebanyak 1002. Blog saya yang telah beroperasi selama tiga tahun belum pun mencecah jumlah pengunjung 100,000. Malahan saya percaya blog-blog daripada penulis yang terkenal yang lain pun akan mengambil masa untuk laman blog mereka mencecah pengunjung 100,000.

Namun inilah kelebihan Tun yang pernah menjadi Perdana Menteri kita, yang sentiasa menggegarkan politik tanah air kerana mengkritik penggantinya. Apapun selamat datang kepada Tun ke dunia blog. Semoga beliau akan menjadikan blognya ini sebagai ruang untuk terus mengkritik kepimpinan yang sekarang.

posted by Lidah Penghunus @ 11:59 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter