Thursday, July 24, 2008

Pukul anak sindir menantu.

Assalamualaikum.

Selenggara kereta Idris Jusoh tertinggi.
KUALA LUMPUR 23 Julai - Kos penyenggaraan kereta Proton Perdana V6 Executive barisan Exco Terengganu sepanjang 2004 sehingga 2008 menunjukkan kenderaan bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Idris Jusoh mencatatkan perbelanjaan tertinggi iaitu sebanyak RM235,123.08.
Sementara itu, kenderaan dengan nombor pendaftaran TAG 6996 yang digunakan oleh Pengerusi Jawatankuasa Perindustrian, Perdagangan dan Alam Sekitar negeri, Toh Chin Yaw, mencatatkan perbelanjaan kedua tertinggi sebanyak RM175,229.79. sepanjang tempoh itu.
Dalam tempoh empat tahun itu juga, kenderaan jabatan yang digunakan oleh Pengerusi Biro Pertanian, Datuk Mohd. Jidin Shafie mencatatkan kos penyenggaraan ketiga tertinggi iaitu pada kadar RM95,178.15. Kenderaan bernombor pendaftaran TT 7 itu telah dibeli oleh Mohd. Jidin. Utusan Malaysia - 24 Julai 2008.


BPR mulakan siasatan kos senggaraan Proton Perdana V6.
KUALA TERENGGANU 24 Julai – Badan Pencegah Rasuah (BPR) memulakan siasatan kes penyenggaraan Proton Perdana V6 Executive Kerajaan Terengganu dengan mengambil dokumen-dokumen berkaitan untuk penelitian.
Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri mengesahkan enam pegawai BPR telah datang ke Wisma Darul Iman sejak semalam untuk mengambil dokumen berkenaan.
BPR turut mengambil keterangan daripada empat pemandu exco hari ini berhubung perkara berkenaan. Utusan Malaysia edisi terkini - 24 Julai 2008.


Saya tidak pasti adakah bidalan yang menjadi tajuk di atas ini bertepatan dengan isu pembelian kereta Mercedes oleh Kerajaan Negeri Terengganu baru-baru ini. Kerana kita lihat isu pembelian kereta Mercedes ini pada permulaannya menampakkan bahawa Menteri Besar yang sekarang ini iaitu Datuk Ahmad Said yang bersalah. Namun melihatkan perkembangan baru-baru ini seolah-olah kesalahan ini akan beralih kepada bekas Menteri Besar yang dahulu iaitu Datuk Idris Jusoh. Apapun sama-sama kita lihat episod seterusnya.

posted by Lidah Penghunus @ 10:59 PM   1 comments

1 Comments:

At 2:05 AM, Anonymous Anonymous said...

BPR dh mula siasat.......
"mari kita lihat siapa yg kena???"

siapa pula yg akan dikambing hitamkan nanti??
mgkinkah si driver??
pastinya satu kisah lawak akan muncul nanti,ntah dari BPR atau idris sndiri.
sama2 kita tunggu dan lihat......

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter